P rețurile din meniuri nu ”băteau” cu cele de pe nota de plată și bonul fiscal, astfel că unul dintre clienți s-a adresat cu o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Hunedoara.

Inspectorii OPC au făcut verificări și au amendat
restaurantul cu suma de 2000 de lei, dar au constatat și alte deficiențe. Administratorul localului amendat s-a adresat Judecătoriei Hațeg pentru
anularea amenzii. ”Petenta a solicitat pronunțarea unei hotărâri prin care să se dispună înlocuirea sancţiunii aplicate prin procesul-verbal de
constatare a contravenției, încheiat de intimata Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Vest – CJPC HUNEDOARA, respectiv amendă cu avertisment. Petenta recunoaşte parţial starea de fapt arătând că un grup de patru persoane s-a aşezat la una din mesele restaurantului fiindu-le înmânate de către angajatul petentei 3 meniuri din cele 10 existente în restaurant. Când ospătarul a plecat pentru a servi alţi clienţi, o persoană din acest grup a luat de pe pultul barului unul din cele două meniuri care nu erau destinate
publicului şi în care nu fusese înlocuită pagina cu preţurile modificate la 16.05.2022,
astfel încât în continuarea era înscris 20 lei/meniu în loc de 22 lei/meniu. (…)Deşi recunoaşte că dreptul consumatorului la corecta informare a fost într-o oarecare măsură afectat, raportat la faptul că diferenţa de preţ a fost una foarte mică, respectiv 2 lei/produs şi la faptul că pe bonul fiscal apare preţul corect, consideră petenta că sancţiunea aplicată este una excesivă”, se arată în dosar. În replică OPC Hunedoara a arătat că la controlul efectuat la local s-au descoperit două abateri. În meniu porţia de legume la cuptor este de 170 g, iar pe bonul fiscal este listat 200 g, aplicându-se avertisment, iar pentru cealaltă abatere legată de diferența de preț s-a aplicat o amendă de 2000 de lei. Instanța de judecată a dat dreptate inspectorilor OPC Hunedoara.
”Deşi diferenţa pe meniu pare mică de numai 2 lei, funcţie de numărul meniurilor comandate şi de starea financiară a unui consumator, vătămarea cauzată prin această faptă poate fi considerabilă. De altfel, modul de desfăşurarea al evenimentelor prezentat de petentă conform căreia culpa sa ar fi fost atenuată de faptul că meniul a fost luat de către consumator personal dintr-o zonă în care meniurile nu erau destinate consumatorilor nu este susţinută de proba testimonială”, a motivat judecătorul de caz. Pentru aceste considerente, instanţa a respins ca neîntemeiată plângerea contravenţională.