U n proiect de fludizare a traficului și de implementare a unui obiectiv turistic de mare anvergură este, la Petrila, podul rutier ce ar traversa Jiul. Lucrarea este finanțată și poate fi licitată în scurt timp.

Podul rutier se va construi paralel cu cel de cale ferată, pe care trec trenurile de cărbuni de la mina Lonea, acum, iar ideea în care a fost gândit vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66. Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și Dj709H. Iar finanțarea va fi prin programul Anghel Saligny. Lucrarea, spun autoritățile locale și cele județene, este gata de licitație.
„Proiectul a fost depus la Consiliul Județean, a fos revizuit de către cei de la tehnic. S-au cerut clarificări, care au fost făcute și, la acest moment, cred că se poate scoate la licitație”, a spus Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Pentru acest obiectiv de investiții s-a solicitat finanțare nerambursabilă prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, valoarea totală fiind de 7 milioane de lei.
Costel Avram, administratorul public al județului Hunedoara susține că lucrarea este una ce a intrat cu prioritate pe lista proiectelor ce urmeză să fie licitate și implementate la noi.
„În proiectele prioritare la CJH, pe programul Anghel Saligny, acest pod este pe locul II. Finanțarea lui face parte din suma de 140 de milioane de lei, pe care Consiliul Județean îi are asigurați. Deci, după cum spuneam, anula acesta îl scoatem la licitație, avându-se în vedere faptul că proiectul există în parteneriat cu primăria Petrila”, a adăugat Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara. Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura un acces mai facil viitorilor investitori în perspectiva preluării de către Consiliul Județean Hunedoara a activelor fostei exploatări miniere, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.
Diana Mitrache