De ani de zile se vorbeste în Valea Jiului despre strategii, despre idei de afaceri, care niciodatã nu  dau rod si despre strategii de dezvoltare.
Nu s-a întâmplat nimic, niciodatã, iar acest lucru a contrariat pe toatã lumea, oamenii nemaifiind interesati sã agreeze încã un studiu. De aceastã datã, în Valea Jiului vin experti ai PricewaterhouseCoopers (PwC), care au decis sã se întâlneascã inclusiv cu presa.
Asta, dupã ce au avut întâlniri cu ONG-urile, cu oamenii de afaceri din zonã, cu oamenii simpli si cu primarii, ori reprezentantii diverselor culte si religii de la Noi. Ne-au sugerat cã ideea principalã ar fi aceea cã ar trebui sã avem o societate unitã, o  singurã administratie, coordonatã de un for local, iar de la reprezentantii  mass-media au vrut sã afle care ar fi potentialul zonei. Au fãcut studii la agentiile locale de formare  profesionalã, au aflat cât este oficial si  neoficial somajul, iar în acest context au vrut sã stie si care ar fi potentialul uman al Vãii Jiului. Mai exact, câti oamenii sunt dispusi sã munceascã, ce stiu sã facã, cât si pe ce sume. În plus, au vrut sã stie de la primari ce ar putea ei sã ofere, iar oamenii de afaceri au fost întrebati ce le lipseste aici.
Toate aceste date sunt adunate acum si expertii recunosc cã nu doar turismul, ca alternativã, trebuie luat în calcul. Vor sã stie ce afaceri pot fi dezvoltate si apoi sã ducã  informatiile la Bruxelles, acolo unde sunt disponibile sume importante de bani, special pentru Valea Jiului.
Întâlnirea a avut  ca scop:
– prezentarea, de cãtre echipa PwC, a obiectivelor Proiectului si a etapelor acestuia;
– întelegerea punctelor de vedere ale comunitãtii cu privire la dificultãtile, oportunitãtile si prioritãtile de dezvoltare ale Vãii Jiului în urmãtorii 10 ani, în contextul reducerii activitãtilor din minerit si a celor industriale mari consumatoare de energie si/sau poluante.
„Dorim sã cunoastem punctul de vedere al jurnalistilor din presa localã din perspectiva acestora de locuitori ai Vãii Jiului si de membri activi ai comunitãtii”, au scris în invitatia ce a fost adresatã presei, expertii PwC.
De asemenea, acestia au vrut sã discute despre care sunt principalele puncte forte ale zonei si cum ar putea fi valorificate, care sunt obstacolele care încã blocheazã dezvoltarea economicã si socialã a zonei, au vrut sã stie care este situatia socialã localã (educatie, sãnãtate, servicii sociale); care este situatia macroeconomicã – forta de muncã. S-au purtat discutii despre principalele sectoare economice ale zonei si starea lor, sau despre situatia infrastructurii de transport si a legãturilor cu zonele/judetele învecinate.
Diana Mitrache