Lotul 3 al autostrãzii Lugoj – Deva este aproape de finalizare. Reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructurã au fãcut o inspectie pe lotul 3 al autostrãzii Lugoj-Deva. Cei  21 de kilometri din acest tronson sunt aproape finalizati.
“Corpul autostrãzii de 21 de km este gata aproape în totalitate. Pe portiuni restrânse au rãmas de executat: covorul asfaltic de uzurã, marcajele si indicatoarele, parapetele de protectie si panourile fonoabsorbante. La nodul Holdea (începutul filmãrii) constructorul Comsa se pregãteste sã punã în operã straturile de asfalt pe breteaua de legãturã dintre A1 si DN68A. Dacã vremea va permite, la sfârsitul lunii iulie sectorul de autostradã ar putea fi deschis circulatiei, rãmânând de finalizat unele elemente din afara carosabilului  (înierbare, santuri pentru scurgerea apei etc.) care se pot executa sub trafic în perfectã sigurantã”, aratã cei de la Asociatia Pro Infrastructurã.
Deocamndatã, nodul Dobra – Grind de la mijlocul tronsonului nu va fi deschis circulatiei, urmând sã fie utilizat doar ca punct de întoarcere pe autostradã. Cei de la Asociatia Pro Infrastrucutrã au si o solicitare pe care o adreseazã celor din Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere.  „Solicitãm oficialilor din Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere sã receptioneze în cel mai scurt timp segmentul de autostradã, astfel încât valul de trafic din august sã nu fie nevoit sã mai îndure nesfârsitele serpentine si gropi de pe DN68A”, mai solicitã cei de la Asociatia Pro Infrastructurã.
Lotul 3 are o distantã de 21,14 Km între Ilia si Holdea. Valoarea lucrãrilor este de 579.92 milioane lei, iar contractul a fost semnat pe data de 1 august 2013, stadiul fizic al lucrãrilor fiind de 92,5%. Dealul cu lilieci de pe autostrada A1 intrã în linie dreaptã. Cei de la Asociatia Pro Infrastructura au publicat noi imagini de pe lotul 4 al autostrãzii A1 Lugoj-Deva. În luna august sunt preconizate a fi finalizate lucrãrile.
“Din cei 22 de km, 21 sunt finalizati „la cheie”, iar ultimul, vestitul deal „cu lilieci” de la Soimus, intrã si el în linie dreaptã. Muncitorii executã ultimele straturi de umpluturã de pãmânt armat si sistemul  complex de scurgere a apei. Escavatoarele se apropie de final la sãpãtura si finisarea dealului, iar utilajele specializate fixeazã în stâncã restul plaselor metalice”, aratã cei de la Asociatia Pro Infrastructura.
În viitorul apropiat, constructorul va începe punerea în operã a asfaltului si instalarea parapetelor de protectie, a marcajelor si indicatoarelor rutiere. Ordinul de începere a lucrãrilor la cei 22,13 kilometri de sosea de mare vitezã a fost dat în iunie 2013, iar în prezent stadiul lucrãrilor este la 96,13%.
Cosmin BACIU