O rganizarea de șantier este gata, s-au făcut primele defrișări în zonă și începe
efectiv construcția podurlui rutier din Petrila. Acesta va fi paralel cu cel feroviar existent acum, în zona cunoscută de localnici, la tunel și va fluidiza mult traficul, așa cum spun
toți cei din Petrila.
Podul rutier se va
construi paralel cu cel de cale ferată, pe care treceau trenurile de cărbuni de la mina Lonea, acum, iar
ideea în care a fost gândit vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66. Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și Dj709H.
Iar finanțarea de aproape 7 milioane de lei a venit prin programul Anghel Saligny și va ajuta mult traficul din oraș. „Foarte mult va ajuta Petrila, în sensul că accesul spre Petroșani, din Dărănești, se face foarte greu și noi, practic, traficul greu nu
l-am putea devia din oraș, dacă nu s-ar construi acest pod. Începe să se vadă organizarea de șantier și în câteva zile încep lucrările efectiv la pod”, a spus Marius Heljiu, viceprimarul orașului Petrila.
Podul de la Petrila are alocată suma de 6.495.622,9 lei, iar finanțarea a fost semnată la finalul lunii aprilie de ministrul Cseke Attila.
Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura și un acces mai facil viitorilor investitori în zona activelor fostei exploatări miniere din Petrila, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.
Diana Mitrache