În Valea Jiului au loc ample lucrări la infrastructura de cale ferată. Sunt muncitori șî în zona Livezeni, dar și spre Bănița.
Aici, acestea au trecut deja de jumate și se lucrează intens în aceste zile. CFR Infrastructură a dat publicității un comunicat în care arată că reabilitarea căii pe intervalul BĂNIȚA – MERIȘOR – CRIVADIA, pe firul I, s-a realizat, în procente de execuție, de 42% pe distanța Bănița – Merișor și de 66% pe distanța Merișor – Crivadia.
Lucrările sunt finanțate din fonduri de la Bugetul de Stat, iar termenul de finalizare pe întregul interval este anunțat pentru acest an.
Pe cele două șantiere feroviare deschise între BĂNIȚA – MERIȘOR și MERIȘOR – CRIVADIA, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare – terasament, prisma căii, material mărunt de cale, șină, traverse, aparate de cale, ori bretele – pe o lungime a traseului de cca 11 km.
Sunt realizate tot acum și lucrările la instalațiile de semnalizare și centralizare, la rețeaua de telecomunicații, la poduri, podețe, tuneluri și la pasajele la nivel cu calea ferată existente pe întregul traseu.
CFR-iștii spun că, la final, pe calea ferată se are în vedere creșterea gradului de siguranță, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii.
Pe acest tronson au avut loc frecvente accidente feroviare, unele soldate cu victime omenești, după ce trenurile, ori locomotivele au deraiat.
Diana Mitrache