P reședintele Consiliului Județean Hunedoara, domnul Laurențiu Nistor, a convocat, luni, o întâlnire la care au participat primarii și reprezentanții unităților administrativ-teritoriale situate în zonele afectate de decizia operatorului SC Brai Cata SRL de a nu mai
ridica deșeurile începând cu data de 04 decembrie 2021.

În cadrul discuțiilor care au fost precedate de ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, președintele Laurențiu Nistor a prezentat istoricul relației contractuale cu operatorul amintit
și a subliniat eforturile administrației județene de a recupera redevențele datorate bugetului județului Hunedoara.
„Am crezut că sunt oameni de bunăcredință, am încercat eșalonarea datoriei, însă din păcate ne-am lovit de un comportament din care a rezultat că nu vor să rezolve problemele. Noi am făcut ceea ce prevede legea în astfel de cazuri și am
procedat la fel și cu celălalt operator cu care avem alte două procese pentru plata datoriilor. Diferența este că, în acest caz există bunăvoință și au fost deja făcute plăți. Deciziile se iau cu aceiași măsură pentru toți, legal. Nu voi accepta
să-mi pun viața în pericol sau a familiei mele luând decizii care contravin legilor”, a declarat președintele Laurențiu Nistor.
La ședința care s-a desfășurat în sala de ședințe a Consiliului Județean Hunedoara au participat și reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor, care au prezentat situația actuală a procedurilor de reziliere a contractelor încheiate cu operatorul amintit.
De asemenea, s-au stabilit măsurile urgente care trebuie luate pentru a depăși acest moment prin asigurarea continuității serviciului de colectare a deșeurilor.
În urma demersurilor făcute de autoritățile județene începând din 6 decembrie, serviciul de colectare a deșeurilor municipale și-a reluat activitatea în toate cele 61 de Unități Administrativ Teritoriale, pe raza cărora operează.
Autoritățile susțin că, cu toate acestea nu vor rămâne în pasivitate și vor face tot ce le stă în putință ca acest operator de salubritate să-și respecte obligațiile contractuale și să presteze servicii la cel mai înalt standard de calitate, așa cum trebuie să o facă pentru cetățenii plătitori de taxe, care și-au plătit facturile la timp, unii poate în avans și care așteaptă să li se presteze serviciile pentru care au plătit.