Peste 30 de elevi din Grecia, Anglia și de la Petrila vizitează Valea Jiului și fac parte dintr-un proiect ce implică abilitățile în domeniul IT. Se vorbește despre o
așa-zisă discriminare între fete și băieți, iar noi i-am găsit la Universitatea din Petroșani, unde au aflat despre dinozauri și au văzut invențiile în
domeniul roboticii, de la noi. La final, vor avea propriul joc, creat de ei.

„Game, Jams” este
denumirea acestui proiect la care participă liceenii și, dincolo de socializarea
propriu-zisă, de schimbul de experiențe, englezii și grecii sunt acum la noi să vadă cum e școala din România. Și s-au arătat încântați de locurile noastre, școala și ideile în IT.
„Proiectul ne ajută să facem schimburi culturale între elevi și presupune emanciparea femeilor atunci când vine vorba despre computere. Elevii din Anglia, sunt mai mulți băieți și sunt foarte interesați de acest proiect și atunci vor să vadă modul în care fetele lucrează în aceast domeniu, al Informației și Tehnologiei. Cât despre Valea Jiului, aici am găsit oameni foarte drăguți și suntem interesați să descoperim noi culturi. Parcă îi găsim mai relaxați decât noi, care mergem pe repede înainte mai mult”, a spus Claire Chilton, coordonatoarea echipei din Anglia.
Și, alături de englezi,
vin și elevi din Grecia.
Și ei cred că domeniul IT nu trebuie să fie unul
discriminatoriu și că fetele nu sunt mai slabe, ori băieții mai buni.
„Suntem din sudul Greciei și această colaborare ne aduce la subiectul legat de jocurile pe computer și la ideea de a crea jocuri, ori dacă avem ce învăța de la jocuri. Poate că băieții nu sunt mai buni, decât fetele, dar învață mai ușor. Lor le place să se joace jocuri mai mult pe computer, dar sigur nu sunt mai buni”, a adăugat Ilias Spanos, coordonatorul echipei din Grecia.
Așa că au vizitat Universitatea din Petroșani, au aflat despre dinozaurii care au trăit pe aici, dar au văzut și
laboratorul de robotică.
„Vineri vom avea încheierea, dar proiectul nu se termină. Urmează să plecăm în sudul Greciei și să ne continuăm proiectul, care se va încheia cu realizarea unui joc. Deja copiii se gândesc la o idee, au conturat personajele și, ce este mai bun, va fi ales ca să facem jocul pe computer”, a menționat Marcela Ersoy, coordonatoarea de la Liceul Constantin Brâncuși Petrila.
Ideea a pornit de la faptul că fetele și băieții sunt la fel de buni în domeniul informaticii și, ca să demonstreze asta, la final, ei înșiși vor avea propiul joc, propriile avatare care să intre în spațiul virtual.
Diana Mitrache