Vizita premierului României, Mihai Tudose, în judetul Hunedoara a redeschis “cutia Pandorei” în ceea ce priveste lucrãrile la drumul spre Herculane. În timp ce toate guvernele si-au asumat doar verbal importanta acestui drum, investitorii în domeniul turistic din Valea Jiului vor actiuni concrete. Emil Pãrãu, cel mai important investitor din zona de vest a Vãii Jiului, i-a solicitat prim-ministrului continuarea lucrãrilor la drumul spre Herculane.
“Am vorbit cu premierul Mihai Tudose despre continuarea lucrãrilor la drumul spre Herculane pentru cã este o prioritate pentru turismul din Valea Jiului”, a spus Emil Pãrãu, investitor.Si edilii din Uricani au avut aceeasi solicitare.
“Am readus în atentia domnului presedinte Liviu Dragnea, dar si a Primului Ministru Mihai Tudose necesitatea reluãrii lucrãrilor la DN 66A Uricani-Herculane, o investitie care este vitalã pentru viitorul regiunii noastre si, mai ales, pentru orasul Uricani. Mã bucur cã acest subiect a fost relevat si în cadrul dezbaterilor de la Camera de Comert, unde atât Primul Ministru Mihai Tudose, cât si presedintele Liviu Dragnea au vorbit despre acest proiect al Vãii Jiului, care va fi asumat de PSD si care va fi bugetat în Bugetul de Stat al anului 2018. Îi multumesc, în acelasi timp si domnului deputat Laurentiu Nistor, pentru cã ne-a sustinut în reflectarea acestui proiect în fata liderilor PSD si a sefului Guvernului. Acum am convingerea cã în bugetul national de anul viitor se va regãsi si acest proiect, astfel încât sã se poatã relua demersurile pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de constructie, si sper eu, lucrãrile sã reînceapã efectiv în anul 2018”, spunea sãptãmâna trecutã, Dãnut Buhescu, primarul orasului Uricani.
Un document semnat de fostul premier al României, Sorin Grindeanu, aratã cã nu sunt alocate fonduri pentru acest drum. “Proiectul “DN 66A km 47+600 – km 66+204, Câmpul lui Neag – Cerna” nu se regãseste în anexa Master Planului General de Transport, ori în lista proiectelor fãrã clauzã de reformã structuralã si nici în lista proiectelor cu clauzã de reformã structuralã, iar în prezent nu a fost identificatã o sursã de finantare pentru acesta, în acest an. Cunoscând importanta acestui drum national, vom analiza în continuare în raport cu sursele de finantare destinate programului de modernizare a drumurilor nationale, posibilitatea de includere în programe prioritare a acestui obiectiv de investitii”, arãta în vara acestui an, Sorin Grindeanu, premierul României. O portiune a carosabilului este total impracticabilã, aceasta reprezentând un pericol pentru siguranta conducãtorilor auto.
Monika BACIU