P roiectul care presupune realizarea unui transport în comun, ecologic, primul din zona Văii Jiului, este acum din nou evaluat.

O dată, pentru a actualiza calculele și a stabili lucrările necesare, iar a doua oară pentru că STS nu permite Consiliului Județean Hunedoara să preia controlul acestui proiect, după ce Primăria Vulcan și-a declinat competențele.
„După cum se știe, cel care a fost lider, era Primăria Vulcan. Discuțiile cu cei de la ADR Vest s-au purtat la sfârșitul anului 2020 și am ajuns la concluzia că noi trebuie să fim lideri de proiect. Doar că platforma STS, nu poate schimba liderul concret, dar CJH a preluat conducerea acestui proiect. Și, după cum am spus, la finele anului 2023, proiectul va fi gata”, a spus Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara.
Și, pentru că proiectul a fost scris acum ceva timp, sunt necesare o serie de reactualizări, cu care au fost de acord toți primarii.
„Acum facem o expertiză a proiectului, ca să vedem exact ce este bun, ce mai trebuie, ca să nu fim în situația în care, noi scoatem la licitație, iar prețurile realizării proiectului să fie subevaluate și să ne trezim că nu vin firmele la licitație. Și, de comun acord, cu toți primarii Văii Jiului, am cerut expertizarea proiectului tehnic”, a mai spus Costel Avram.
Alternativa economică la monopolul pe transportul în comun făcut acum de firmele private din zona Văii Jiului, va fi linia verde, acest proiect european care vizează o linie cu autobuze electrice.
Autobuzele electrice vor avea un garaj la Vulcan, iar la Petrila și la Uricani vor fi stațiile de încărcare a bateriilor cu care vor circula autobuzele electrice.
Valoarea estimată a proiectului, denumit generic Green Line, este de aproximativ 20 de mili­oane de euro, acesta fiind conceput prin 2017, iar acum are nevoie de reactualizări.
Diana Mitrache