Podul rutier ce va fluidiza traficul în Petrila va fi construit din primăvară. Primarul de aici spune că licitația este într-o fază avansată și că structura rutieră va fi numai bună pentru intențiile culturale și turistice ale orașului din estul Văii Jiului .

Podul rutier va fi construit în apropierea celui feroviar, și șoferii care vin dinspre Deva, pot intra în Petrila, pe șoseaua de centură și, mai apoi, artera ce trece prin Jieț, poate face legătura cu stațiunea de munte Transalpina, ori cu șoseaua cu același nume. Construcția va începe, cel mai probabil, în primăvară.
„La podul pe care cei de la CJH ne-au sprijinit, ca să putem primi finanțarea prin programul Anghel Saligny, vor începe lucrările în luna aprilie-mai, cel târziu. Procedura de licitație, din câte știu eu, este într-o fază avansată și, probabil, va fi semnat contractul de finanțare. El va lega DN 66, pe șoseaua de centură a orașului, cu fosta mină Petrila, un obiectiv turistic. Ruta turistică va veni pe pod Dobrești, prin Jieț, până la ansamblul muzeal de aici”, a spus Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Ideea în care a fost gândit acest pod vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66. Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și DJ 709H.
Pentru acest obiectiv de investiții s-a solicitat finanțare nerambursabilă prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, valoarea totală fiind de 7 milioane de lei.
Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura un acces mai facil viitorilor investitori în zona activelor fostei exploatări miniere din Petrila, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.

Diana Mitrache