Termocentrala Paroșeni intră în probe

CAR-Paringul-agentia-Paroseni-foto1

5 zile pe lună a funcționat Termocentrala Paroșeni, până în luna iunie. În această săptămână, însă, se fac probele necesare și centrala pe cărbuni ar putea fi repornită, cu o soluție de avarie. Transformatorul vechi a fost trimis la reparație.
Există stoc de huilă și va fi posibilă și pornirea termocentralei Paroșeni, în această iarnă. Sunt asigurările date de conducerea Complexului Energetic Valea Jiului, care deja fac probele necesare. „Astăzi (n.r. miercuri 15 octombrie), facem probele de apă, aburi, gaz. Am făcut toate circuitele pe schema de funcționare pe care ne-am propus-o. Am discuții cu colegii din Consiliul de Administrație, care antamat un alt termen. Termocentrala Paroșeni va funcționa în lunile noiembrie și decembrie, pe timpul iernii”, spune Eduard Mija, directorul general al CEVJ.
Transformatorul ars în 7 iunie a fost trimis la reparații. Este varianta pentru care au optat cei de la Complexul Energetic Valea Jiului, care acum fac probe să repornească termocentrala fără acest transformator. Este un risc pe care și-l asumă acum oficialii, ales din cele 3 variante pe care le aveau la dispoziție. „Au fost 3 variante cu care noi am lucrat: un transformator nou, care înseamnă 600 de mii de euro, două oferte și 21 de luni, termen de livrare. A doua variantă, acel transformator de la Complexul Energetic Oltenia, care înseamnă 490.000 de euro, fără a avea o garanție de funcționare a lui și care s-a izbit de o clauză de asigurare a transformatorului, pe care nu o putem îndeplini, pentru că societățile de asigurări nu asigură companiile care activează în domeniul exploatării cărbunelui. Și, a treia variantă, repararea transformatorului, care nouă ni s-a părut varianta optimă și pe care o urmăm, trimițându-l la o societate care se ocupă de astfel de reparații”, a mai explicat directorul general al CEVJ.
Termocentrala Paroșeni adoptă această metodă și va porni instalația în perioada următoare, mai ales că există un stoc de huilă de 82.000 de tone, pe o stivă, iar pe alta 41.000 de tone.

Diana Mitrache