Servicii la un click distanță, la Lupeni

P rimăria Lupeni se află pe locul III în județul Hunedoara în ceea ce privește digitalizarea serviciilor. Așa că, mai multe servicii sunt acum on-line și oamenii nu mai trebuie să vină până la primărie, neapărat. Un nou sistem ste acum în curs de implementare și va fi gata în 2023.

Proiectul denumit generic Administrație Publică pentru Cetățeni, are un buget de peste 3,7 milioane de lei și este realizat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă – POCA. Nu este primul implementat și, de-a lungul anilor, s-a văzut cât de importantă este defapt digitalizarea oricărui serviciu. „Ne aflăm deja la al treilea nivel, după POCA 1, POCA 2 și acesta este un pas înainte pentru noi toți Vrem să ajungă cxetățenii cât mai ușro la noi. Acest proiect se va axa pe ceea ce înseamnă Poliția locală și Direcția de Asistență Socială. Am analizat o statistică recentă și am realizat că municipiul Lupeni se află pe locul III în ceea ce înseamnă digitalizarea în județ. Mă refer la plățile făcute, intervenții, la elibera­rea certificatelor de urbanism și astfel ajungem pe un loc III în Hunedoara, ceea ce cred că estre îmbucurător”, a spus Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.
Proiectul presupune implementarea unor instrumente informatice inovatoare (aplicație software integrată cu componente de front-office și back-office) ce susține eficientizarea activităților interne cât și reducerea birocrației instituționale în vederea furnizării serviciilor de asistență socială cât și a serviciilor publice asigurate de poliția locală. „Proiectul nostru se numește Administrație Puiblică Locală eficientă pentru cetățeni. Durata proiectului este de 16 luni, începând cu data de 31 mai 2022 și se încheia în 30 septembrie 2023. Acesta este co-finanțat de Fondul Social European prin POCA 2014 -2020”, a precizat și Florin Rădulescu, manager de proiect.
„Pandemia cred că și-a spus cuvântul și a mărit un pic tempoul, iar cetățeanul de multe ori nu are timp, ori nu poate să se deplaseze și atunci cu câteva click-uri ar trebui și să primească un răspuns rapid. Așa că rolul meu în acest sens este de a creiona un caiet de sarcini pentru achiziția unei platforme, care va avea două părți. Pe de o parte, o hârtie care intră la primărie la registratură, are un transeu. Așa că vom identifica niște fluxuri, apoi le facem mai eficiente. Și partea ce ține de cetățeni, va avea o interfață facilă care va răspunde tuturor cerințelor lui”, a adăugat și Alin Petrichet, expert cooptat în cadrul proiectului.
Acest proiect va avea ca rezultat: elaborarea unei strategii de dezvoltare locală, a unui plan strategic instituțional (PSI) aferent anilor 2023-2024, implementareaunui sistem de monitorizare și raportare a indicatorilor, dar și realizarea unei platforme informatice de gestiune a serviciilor de asistență socială, a serviciilor poliției locale.
Diana Mitrache