[ În plină pandemie, Apa Serv monitorizează calitatea apei ]

În aceste zile în care pandemia face ravagii în toată țara, cei de la Apa Serv verifică zilnic calitatea apei ce ajunge la școli, ori în alte instituții publice.

În plus, atunci când oamenii sesizează că apa e tulbure, ori pare că nu are calitățile necesare pentru a fi băută, pot solicita oricând analiza apei. O echipă va veni la locul indicat și va face analiza.
Parametrii fizico-chimici și organoleptici, așa cum îi numesc specialiștii de la Apa Serv, sunt zilnic verificați în școli, spre exemplu. Este o procedură standard și se face chiar în lipsa celor ce gestionează o instituție, în zona în care țevile pătrund în interiorul clădirii. „În special, vizăm verificarea calității apei la școli, instituții publice, dar și la persoane fizice. Planul este stabilit împreună cu DSP, așa încât noi, zilnic, verificăm toate sursele de apă din Valea Jiului, ca să ne asigurăm că apa are calitatea de a fi folosită”, spun angajații laboratorului de analize.
Dar sunt și oameni care reclamă că apa nu pare a fi potabilă. Și asta se întâmplă atunci când în sistem au loc reparații sau lucrări de amploare. Atunci, cei care depistează că apa nu este limpede, pot să sune la dispecerat „Analiza pe care o facem, o facem la scara de bloc. După fiecare restricție, se întâmplă ca turbiditatea să iasă din parametri. Noi suntem anunțați că sunt probleme la locații și, înainte să dăm drumul, avem punctele de unde verificăm calitatea apei. Identificăm locația unde este problema, putem chiar să mergem la apartamentul celui care face reclamația și să facem o monitorizare”, susține Cristian Ionică, manager SC Apa Serv Valea Jiului.
Este gratuită o astfel de verificare și Apa Serv are chiar un laborator mobil cu care face astfel de analize. „Pentru orice reclamație sau neregulă, noi facem analize, care nu sunt plătite de oameni. Ca să fie în regulă, dăm un buletin informativ”, mai spune Cristian Ionică.
Pandemia impune
mai ales în acest sector
o intensificare a
procedeelor de verificare a calității apei. De la apa
din fiecare locuință,
până la cea din principalele instituții, fiecare sursă
este atent monitorizată
zilnic, iar cei de la
Apa Serv chiar susțin că așteaptă oricând reclamații, acolo unde apa nu pare a
fi potabilă.
Diana Mitrache