Vor intra utilaje și piese, ori chiar transportoare cu benzi în minele din Valea Jiului, dar fabricate în Polonia. O delegație de la Complexul Energetic Valea Jiului tocmai s-a întos de acolo și au fost făcute câteva comenzi.

Toate benzile transportoare ar putea fi schimbate în viitorul apropiat, iar în minele din Valea Jiului urmează să intre piese noi pentru susținerile abatajelor. Toate vin din Polonia, iar acolo au ajuns cei de la Complexul Energetic Valea Jiului și au făcut mai multe contracte. Primele pentru piesele ce au nevoie urgent. „Am luat legătura cu cei din Polonia să ne dea TH-uri. Ei au câștigat deja licitația pe 31 de tone, care, în câteva zile va fi adusă în România. În câteva zile va veni o altă comandă, că s-a câștigat deja contractul și zilele acestea își depun garanția, pentru benzile miniere. Noi am și fost în fabrică. Ei pot să facă, în 24 de ore, 2 km de bandă. Noi am cerut 1.800 de metri. Așa că vor veni în două tranșe, până în 22 februarie. Tot aici am discutat pe viitor să achizionăm 15.000 de m de bandă pentru a schimba toate benzile miniere din toate unitățile miniere ale Văii Jiului”, spune Eusebiu Durbacă, directorul general al CEVJ.
Mina Lonea a pornit un nou plan de exploatare din această săptămână, iar pentru a înainta este nevoie de piesele pe care le-au comandat la GEROM, în Valea Jiului. Contractul este achitat, așa că acum, cei de la mină cer urgentarea procedurilor. „Luni dimineață am discutat cu patronul de la GEROM și avem discuții și cu cei din Polonia. Le-am cerut celor de la noi să își dubleze efortul, ținând cont că sunt plătiți la zi. Și avem garanția că în această săptămână primim stâlpii și grinzile”, mai spune directorul general al CEVJ.
De altfel, cei din conducere au cerut echipei de management să facă un plan cât mai urgent. Asta, pentru că sunt luate în calcul și alte investiții și achiziții, pentru ca
productivitatea să crească.
Diana Mitrache