Anul 2023 va fi începutul unui proiect de investiții major pentru zona de vest: demararea lucrărilor pentru secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj-Deva, sectorul Margina – Holdea. Este vorba despre organizarea de șantier și, potrivit drumarilor, pentru că vremea a permis, se pregătește terenul pentru viitoarele lucrări.
Licitația pentru lotul de autostradă cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri de tuneluri, are finanțarea asigurată prin PNRR. Finanțatorii, însă, au pus condiția finalizării lucrărilor până la sfârșitul anului 2026.
Licitația a fost adjudecată de o asociere de firme româno-bosniace.
Drumarii de la DRDP Timișoara spun că asigură activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie 2022, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în toamna trecută, contractul pentru „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva, Valoarea contractului este de circa 1,8 miliarde lei, fără TVA.
Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m.
Despre nevoia tunelurilor se știa încă din 2013, la un an după ce toate loturile fuseseră deja contractate, iar din 2015 drumarii au tot promis o licitație pentru construirea lor.
Diana Mitrache