C J Hunedoara a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate revizuit, pentru fundamentarea și
stabilirea soluțiilor optime de delegare a gestiunii serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, a documentaţiei de atribuire a Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, pentru loturile/traseele rămase neatribuite în urma desfășurării
procedurilor de achiziție și actualizarea Programului de transport public județean de persoane prin curse regulate”.

”În cadrul procedurilor de atribuire menţionate, Entitatea contractantă a publicat pe site-ul www.e-licitație.ro anunţurile de participare având numerele CN 1036171/26.10.2021, CN 1042502/12.05.2022, CN 1047384/22.09.2022, CN 1047439/23.09.2022, CN 1049684/23.11.2022, referitoare la procedurile de achiziţie licitație deschisă online, desfăşurate în vederea atribuirii contractului având ca obiect Delegarea gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, în aria teritorială de competenţă Judeţul Hunedoara. Operatorii de transport rutier au depus oferte pentru 6 loturi/49 trasee din cele 29 loturi/82 trasee cuprinse în programul de transport public de persoane prin curse regulate în județul Hunedoara. Au fost atribuite doar 2 loturi/ 8 trasee, iar un număr de 27 loturi/74 trasee au rămas neatribuite, deoarece pentru unele loturi/trasee pentru care operatorii de transport rutier au depus oferte de participare acestea nu au fost admisibile, iar pentru alte loturi/trasee operatorii nu au depus nicio ofertă. Au fost încheiate contracte de delegare a gestiunii serviciului cu operatorii de transport ale căror oferte au fost stabilite câştigătoare pentru 2 loturi/ 8 trasee: Lotul nr.4 (5 trasee) și Lotul nr.7 (3 trasee). Au rămas neatribuite 27 loturi/74 trasee din programul de transport (…). Prin urmare, este imperios necesară reluarea procedurii de achiziţie concurențială a serviciului de transport persoane, în vederea atribuirii contractului având ca obiect Delegarea gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, în Judeţul Hunedoara, pentru loturile/traseele din programul de transport județean rămase neatribuite în urma desfășurării procedurilor de achiziție – licitaţie deschisă derulate prin intermediul SEAP”, arată CJ Hunedoara.

C erere de modificare
a tarifelor
Operatorii de transport rutier BV Dasler S.R.L., Cornul Prest S.R.L., Inter Dani Trans S.R.L., au solicitat majorarea valorii estimate pe loturi/trasee a contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, motivând creșterea costurilor de exploatare, a elementelor de cheltuieli specifice în domeniul serviciului de transport rutier de persoane din cauza majorării preţului la combustibil, a cheltuielilor materiale, a celor salariale și a costului polițelor de asigurare RCA.
”În consecință, anterior reluării procedurii de licitație pentru loturile/traseele rămase neatribuite, se impune revizuirea studiului de oportunitate care presupune și revizuirea valorii estimate totale şi pe loturi a contractului și a documentației de atribuire care face obiectul procedurii. Totodată, este necesară și actualizarea programului de transport județean de persoane și a stațiilor de îmbarcare/debarcare, fiind operate următoarele modificări: programul județean de transport structurat în 30 de loturi/82 de trasee, modificarea numărului de curse (reducere/suplimentare curse), modificarea graficelor de circulaţie, eliminarea unor stații de îmbarcare/debarcare, pe unele loturi/trasee din programul județean de transport. Aceste actualizări sunt necesare deoarece în intervalul de timp dintre întocmirea și aprobarea studiului de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluțiilor optime de delegare a gestiunii serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, a documentaţiei de atribuire şi a programului de transport județean de persoane și până în prezent, au intervenit modificări atât în materie de mobilitate, prin scăderea cererii de transport, cât și economice prin creșterea valorii elementelor de cheltuieli specifice serviciului de transport rutier de persoane, pentru că aşa cum s-a întâmplat în cadrul procedurilor de atribuire derulate până acum, există riscul ca operatorii de transport să nu depună oferte/oferte admisibile în cadrul procedurii de atribuire pentru loturile/traseele pentru care nu se realizează acoperirea costurilor de exploatare şi obţinerea unui profit
rezonabil”, mai notează CJ Hunedoara.
Monika BACIU