C onstruită din fier peste liniile de înaltă tensiune, pasarela CFR a ajuns într-o stare de degradare vizibilă. Pe alocuri, structura este susținută cu bolovani, ca să nu se îndoaie câte o treaptă, panourile
sunt rupte și ruginite, iar trecătorii, chiar dacă nu sunt vizibil în pericol, trec cu grijă peste structura de metal veche de un secol. Iar cei din stație promit o gară modernizată.

Construcția din tablă și sârmă, are îmbinările șubrezite, niturile par năpădite de rugină și panourile au prins, la fel, o culoare arămie. Structura nu mai pare a fi una sigură, deși, cei de la CFR spun că este încă funcțională, iar ca să mai ajute călătorii, au montat bare de susținere pentru zonele cu scări. Tablele s-au tocit și au ruginit, iar plasele care limitează pericolul căderii peste liniile de 27.000 de Volți, sunt și ele rupte din loc
în loc.
Iar oamenii par să ignore problemele. „Nu mă tem să trec peste ea. Trec zilnic, dar ar trebui reparată. Ce fac autoritățile? Că ne tot temem de cutremure. La un cutremur, rugina asta cedează”, a spus un localnic care trece periodic peste calea ferată, pe această pasarelă.
Dar cei din stația CFR Petroșani recunosc că structura a fost degradată și că ar urma să vină bani pentru rerparații și chiar pentru modernizare.
„Există un proiect de
reabilitare a stației din Petroșani. O reabilitează din nou și liniile de cale ferată și pasarela. Deci sunt 3 linii de cale ferată pentru călători, cu 3 peroane late, o pasarelă mai largă și mai modernă, cu coborâre de pe pasarelă pe fiecare peron. Iar liniile de marfă vor fi reduse, de la 17 câte sunt acum, la 4 sau 5 și alea și ele modernizate. Instalațiile de telecomunicații, electrice vor fi ele modernizate. Așa că vorbim despre un proiect amplu, ce se află acum în faza studiului de fezabilitate”, a
explicat Paul Stanciu, șeful CFR Infrastructură din stația Petroșani.
Lucrările în gară ar urma să înceapă, probabil, de anul viitor, iar pasarela ar fi și ea inclusă. Această structură a fost ridicată, așa cum spun cei din stația de aici, înainte de 1900.
„Pasarela este degradată, dar nu prezintă un pericol, din punct de vedere al structurii de rezistență. Este degradată și uzată moral. E constrită din 1870, ca și gara”, a adăugat Paul Stanciu.
Stația CFR Petroșani a fost dată în folosință în urmă cu peste 150 de ani și tot atunci a fost construită și pasarela. În timp, aceasta a fost vandalizată, și nu o dată, iar timpul și-a spus cuvântul.
Diana Mitrache