Tunelurile din Parâng nu sunt supuse unor sarcini care să le deformeze și săpăturile din jurul lor au ca scop consolidarea. O spun reprezentanții constructorilor, ca urmare a informațiilor apărute recent în presă. Zona se va stabiliza cu dale din beton, iar pământul suplimentar a fost adus tocmai pentru a nu distruge ulterior asfaltul proaspăt turnat. Reprezentanții STRABAG au ținut să precizeze că lucrările ce au acum loc în zona tunelurilor nu au legătură cu vreo problemă de stabilitate a construcțiilor. Niciunul dintre tuneluri nu s-a tasat și, mai mult, muncitorii au luat în calcul că au nevoie de pământ suplimentar, pe care nu vor să îl aducă, după ce s-a turnat asfaltul.
„Acel pământ l-am pus acolo la tuneluri, ca să nu mai trecem cu încărcătura peste asfaltul turnat. Acum se reia procesul de compactare a tunelurilor, așa cum trebuie. Lucrarea nu a fost predată, se lucrează la ea. Noi am făcut, practic, un depozit de pământ, ca să nu mai circulăm pe drum. Acum îl punem unde trebuie, pe cele două direcții, așa încât să stabilizăm tunelul. Doar că acea compactare trebuie făcută în straturi și, ca să nu mai intrăm cu pământul alternativ pe asfalt, l-am depozitat, nimic altceva”, a spus Nicolae Lăzărescu, managerul firmei STRABAG.
În plus, constructorul susține că, pe fiecare flanc al tunelurilor, va fi pusă o protecție din beton și acesta a dat asigurări că lucrarea este una de calitate.
În fapt, construcțiile ce ar urma să servească pentru mașini, prin interior și pentru schiori, pe exterior, nu au fost puse în pericol de a se deforma, iar săpăturile s-au făcut pentru finalizarea lucrărilor prin care se stabilizează.
Diana Mitrache