O singură asociere de firme vrea să repare linia ferată Livezeni-Simeria. CFR Timișoara a scos la licitație un contract de circa 40 de milioane de lei pentru reparația liniei ferate între Livezeni și Simeria.
Contractul prevede ”Refacție totală linia 116 Livezeni – Simeria între stațiile Merișor – Crivadia fir 1 km 61+300-57+185 și stația Merișor
liniile III dir.fir 1 și II dir. fir 2 km 62+150-61+300 (proiectare și execuție)”.
O singură asociere a depus ofertă în cadrul procedurii. Wiebe Romania (liderul asocierii), Construcții Feroviare Mureș, I.S.P.C.F. și Swietelsky Constructii Feroviare sunt societățile care s-au asociat pentru a obține contractul de lucrări.
”Linia CF Simeria-Livezeni, între stațiile Merișor și Crivadia este linie magistrală interoperabilă, dublă, electrificată. A fost construită în anul 1870 și a avut ultima reparație capital astfel: anul 1988 – între km 57+200…59+600; anul 1985 – între km 59+600…60+000; anul 1976 – între km 60+100…62+150”, arată documentul.
. Potrivit documentului, traficul anual de pe linia de cale ferată care face obiectivul contractului, este de 5,017 milioane tone brute/km.
”Urmare a traficului suportat de la ultima reparație capitală, elementele suprastructurii căii (șine, traverse, materialul mărunt și prisma căii) au ajuns la un grad avansat de uzură fiind depășită capacitatea de intervenție în puncte în cadrul lucrărilor de întreținere. Șinele prezintă uzuri
vertical și laterale în curbă la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare. Conform
ultimului recensământ al materialelor de cale există un număr mare de traverse de lemn, beton, traverse lemn speciale pentru poduri necorespunzătoare”, mai notează documentul.
Porțiunea de linie propusă a se refacționa are de ciclul de reparații capital depășit. Față de o viteză proiectată a liniei de 40 km/oră în prezent pe majoritatea traseului se circulă cu restricții de viteză de 30 km/oră din cauza stării necorespunzătoare a liniei.
Monika BACIU