A fost inauguratã o portiune de drum din Defileul Jiului si lucrãrile au loc acum mai ales în zona judetului Hunedoara. Specialistii de la drumuri, însã, dau asigurãri cã la toamnã e gata totul.

„La limita de judet, pe o portiune de 6 km, se lucreazã la rigolele  de pe carosabil, se reparã portiunile cu dale de beton si se folosesc casete si, în perioada urmãtoare, se va turna si asfaltul. Apoi se va circula de la Petrosani la Târgu Jiu pe asfalt nou, cu exceptia zonei Lainici. Mai avem de lucru cam 3 km de drenuri, de la Polatiste pânã aproape de constructia de la Hidroelectrica si în toamnã vom circula pe asfalt nou”, a spus Ion TUDOR, sef CNADR Gorj. Drumarii, însã, spun cã vom avea restrictii de circulatii, dupã orarul vechi, imediat ce începe sã fie turnat asfaltul.

„Pe perioada cât se va turna asfaltul, fiind o zonã destul de îngustã, cu conducãtori auto indisciplinati, mai ales cei de pe TIR-uri, se va solicita închiderea circulatiei, dupã programul vechi, dar se va da permisiunea curselor inter-regio, a curselor de persoane si cursele ocazionale pentru elevii care merg în excursii”, a mai adãugat Ion TUDOR, sef CNADR Gorj. În data de 22 iunie 2017 a fost semnat procesul verbal de receptie la terminarea lucrãrilor privind Contractul nr. 92/85053 din 21.12.2012, cu titlul “Reabilitare DN 66, Filiasi – Petrosani, km 0+000 – km 131+000, sector km 48+900 – km 93+500 –Rovinari – Bumbesti – Jiu”. Acest contract a fost încheiat între Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale din România S.A. (actuala COMPANIA NATIONALÃ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE – S.A.) în calitate de beneficiar si Asocierea COMSA S.A.U. – CORPORATE MANAGEMENT SOLUTION în calitate de Antreprenor General. Valoarea contractului  de lucrãri este de 117.975.702,65 Lei (fãrã TVA) si fost finantat de: POS-T 2007-2013, F.E.D.R. în proportie de 85% – Guvernul României 15% si POIM 2014 – 2020, F.E.D.R. 75% , o contributie având si Guvernul României  de 25%. Lucrãrile de  reabilitare au constat în îmbunãtãtirea elementelor geometrice ale traseului atât în plan orizontal, în profil longitudinal, cât si în profil transversal, refacerea semnalizãrii rutiere (indicatoare si marcaje orizontale), refacerea sistemului de colectare a apelor (podete, santuri, rigole, etc.). CNAIR SA a solicitat reabilitarea sectorului de drum national DN 66, km 48+900 – km 93+500, în sensul aducerii la parametrii corespunzãtori, astfel încât acesta sã se încadreze în normele rutiere europene. Drumarii spun acum, însã, cã pentru parcarea de la Lainici vor merge pe un alt contract. „Va fi un alt contract pentru parcarea de la Lainici, podul de la Mãnãstirea Lainici, iar noi sperãm ca, pânã în toamnã sã se tinã licitatia ca în 2 ani de zile sã terminãm si aceastã lucrare”, a conchis Tudor.

Diana Mitrache