Lucrări în forță pe calea ferată Simeria – Gurasada. Gara din Simeria a fost asaltată de zeci de muncitori, iar clădirea își va schimba complet înfățișarea. În 2020 au început
lucrările de modernizre la stația din Simeria.

Lucrările fac parte din proiectul de reabilitare pe tronsonul Simeria – Gurasada (41 de kilometri), al noii magistrale
feroviare din vestul României.
Proiectul vizează refacerea rețelei de cale ferată, dar și restaurarea mai multor clădiri din stația CFR (video) și reconstrucția pasarelei pietonale și a tunelului din gară.
Potrivit CFR SA, proiectul include realizarea unui pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri, pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri și pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone care supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare).
Tot aici e inclusă linia CF 214, variantă nouă de traseu spre Hunedoara, cu linie simplă de cale ferată în lungime de 3.031 ml.
Monika BACIU