Inspectorii de muncã hunedoreni au informat angajatorii de pe raza judetului cu privire la obligatiile ce le revin în a asigura sãnãtatea si securitatea angajatilor la locul de muncã. Informarea vine în contextul rãspândirii corona-virusului care provoacã boala COVID-19.
”Astfel, pentru prevenirea accidentelor de muncã, a bolilor profesionale sau a îmbolnãvirilor în toate aspectele legate de muncã, angajatorii au obligatia de a întocmi un plan de prevenire si protectie compus din mãsuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sã îndeplineascã cerintele de securitate si sãnãtate în muncã specifice locului de muncã. În sensul dispozitiilor legale în materie, echipamentul individual de protectie reprezintã echipamentul destinat sã fie purtat sau tinut mânuit de lucrãtor pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sã îi punã în pericol securitatea si sãnãtatea la locul de muncã. În acest context, datã fiind situatia actualã, inspectorii de muncã atentioneazã atât angajatorii, cât si angajatii/lucrãtorii cã au obligatia sã ia toate mãsurile care se impun pentru prevenirea infectãrii angajatilor/lucrãtorilor cu noul coronavirus – COVID – 19”, se aratã într-un comuniat al ITM Hunedoara. Inspectorii de muncã spun cã angajatilor/lucrãtorilor trebuie sã li se prelucreze principalele mãsuri necesare a fi întreprinse, respectiv cele comunicate de institutiile statului privind combaterea îmbolnãvirilor cu acest virus.
Maximilian Gânju