Autoritãtile din Petrosani si Petrila s-au înteles sã facã un torc cu un teren aflat la granita dintre cele douã orase. Asta, pentru cã primarul din Petrila spune cã, în zona tunelului de la intrarea în oras, vrea sã construiascã un pod peste Jiu, paralel cu cel CFR, pe care transportã acum, Mina Lonea, cãrbunii extrasi din subteran. Ideea a fost agreatã de ambele administratii si acum se fac demersurile necesare. „Am avut, sãptãmâna trecutã, o discutie cu Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani, referitor la un proiect pe care doresc sã îl implementãm pentru orasul Petrila, la intrarea în oras. Acolo vreau sã facem un proeict pentru a construi un pod rutier, care sã lege drumul de centurã al Petrilei, cu partea de intrare în oras. Prin acest proiect, vreau sã deviem tot traficul greu, pe soseaua de centurã si accesul la mina Petrila sã se facã prin acea zonã”, a spus Vasile Jurca, primar al orasului Petrila.
Primarul mai spune cã deja a avut loc o primã întâlnire în teren a celor douã administratii locale, pentru a stabili detaliile despre amplasamentul acestui pod. Asta, pentru cã, desi se aflã în zona orasului Petrila si face legãtura cu soseaua de centurã a orasului, terenul este al Petrosaniului.
Si soseaua de centurã va fi asfaltatã si lucrãrile pot începe în scurt timp. „Am vorbit la Societatea de Închideri de Mine si conducerea m-a asigurat cã au în procedurã de lucru achizitia de lucrãri pentru soseaua de centurã si împrejmuirea perimetrului fostei mine Petrila si în semestrul II au si banii bugetati. Adicã, din iunie, va începe constructia efectivã”, a adãugat primarul Vasile Jurca.
Soseaua de centurã are doar piatrã rosie si, pentru cã fost folositã de traficul greu, pe perioada cât mina Petrila s-a închis si ecologizat, asfaltarea sa intrã în atributiile Societãtii de Închideri de Mine din Petrosani. Podul, însã, va aerisi mult traficul rutier în zonã.
Diana Mitrache