Printre cele mai dezirabile afaceri vehiculate in cercurile antreprenorilor din Romania sunt cele desfasurate pe platforma Amazon.
Comertul online ia tot mai mult locul celui traditional si permite obtinerea unor venituri mari in timp foarte scurt. Insa apar si provocari la fel de mari cum ar fi schimbarile rapide si bruste ale pietei sau ale cumparatorilor. Pentru a face fata mediului online trebuie tinut pasul cu ultimele noutati, ceea ce impune pozitionarea in cele favorabile contexte.
La o prima vedere, pare o schema simpla – antreprenorul identifica o nisa de piata, pe care o exploateaza, coreland cererea existenta pe piata din SUA cu un produs accesibil, provenit preponderent din China. De rest se ocupa Amazon, inclusiv de promovare, iar profitul nu este deloc neglijabil. Dar detinerea know-how-ului este esentiala in demararea si desfasurarea acestei afaceri, pentru a evita riscurile si a asigura succesul celui implicat in acest demers.
”In afacerile online totul se intampla repede si au loc schimbari mari uneori de pe o zi pe alta, explica Peter Lazea, antreprenor pe platforma Amazon, initiator al grupului de suport «The Culture of Achievement». Consideram ca rata de insucces in acest tip de business este mare, fara suportul pe care il asigura un curs bine structurat si actualizat. De asemenea, pentru o dezvoltare organica, este recomandata afilierea la comunitatile de antreprenori, care se ghideaza dupa principii si valori cumune”.
O poveste romaneasca de succes
Adina Diana Roman si Peter Lazea au inceput un business pe platforma Amazon in urma cu 3 ani. Afacerea s-a dovedit a fi una de succes, reusita datorandu-se unui curs care se numeste ”Amazing Selling Machine” (ASM). Pentru a sprijini romanii care au demarat activitatea pe platforma Amazon, ei au format recent un grup de suport, „The Culture of Achievement”, care are scopul de a asigura un mediu interactiv si de sustinere reciproca pentru toti membrii sai.
In prezent, afacerea celor doi antreprenori romani este prospera, iar stilul lor de viata s-a schimbat foarte mult. “Nu mai este vorba doar despre business in viata noastra ci este vorba despre o misiune, explica Adina. Pentru noi este foarte importanta educatia, atat emotionala cat si financiara si credem cu tarie ca lumea poate deveni un loc mai bun. Dorinta noastra, dar si a multora din grupul «The Culture of Achievement» este sa contribuim, impreuna cu alti antreprenori, la diverse proiecte educative, prin care sa schimbam perceptia lumii, incepand de la nivel national si, de ce nu, international”.
”Afacerea noastra a ajuns la un rulaj de peste 1 milion de dolari pe an si este in continua crestere, povesteste Peter, la randul sau. Am reinvestit mult in workshopuri, intalniri si evenimente de business din care am invatat foarte multe si ne-am facut in acelasi timp numeroase relatii de valoare, care au contribuit in mare masura la succesul nostru. Prin grupul pe care l-am format recent, «The Culture of Achievement», care numara deja circa 80 de membri, vrem sa impartasim din experienta si cunoasterea dobandita. Dorinta noastra este de a largi cat mai mult aceasta comunitate pentru a ajuta cat mai multi romani sa-si indeplineasca propriile vise”.