Turistii si salvatorii montani din statiune cer autoritãtilor sã intervinã cât mai repede pentru a reface drumul judetean care urcã în statiune.

Ploile torentiale au rupt drumul judetean care urcã în Statiunea Parâng, în cel putin patru locuri, iar în cazul unui incendiu sau accident, autospecialele de interventie nu pot ajunge la cabanieri. Si turistii sunt nemultumiti cã nu pot urca pânã la cabane cu autoturismele pe drumul care vara este deschis circulatiei.

”Viiturile l-au rupt în vreo patru locuri si nu se mai poate circula pe el. Nici mãcar cu masini 4×4 nu se poate ajunge repede, iar dacã se întâmplã un accident nimeni nu poate ajunge la victimã. Cineva trebuie sã intervinã cât mai repede, turistii sunt în pericol. Sunt cazuri în care victimele sunt netransportabile, nu le putem duce cu akia pânã la baza statiunii si este nevoie de interventia autospecialei SMURD sau a Ambulantei. Acestea nu vor putea urca la victimã. Nemultumiti sunt si turistii care vor sã vinã în Parâng si se plâng la noi, sã facem ceva cu drumul”, spun salvatorii montani din Statiunea Parâng.

Dumitru Bârlida, seful Salvamont Petrosani, confirmã pericolul în conditiile în care serviciile de interventie în caz de dezastru nu pot ajunge în statiune. Drumul Judetean 709F se aflã în administrarea Consiliului Judetean Hunedoara iar de asfaltarea lui se vorbeste încã din 2012. Potrivit vicepresedintelui Consiliului Judetean Hunedoara, Sorin Vasilescu, situatia drumului din Parâng este în atentia institutiei si pentru moment se va interveni la repararea cãii de acces în zonele afectate de viituri, astfel ca serviciile de interventie, turistii si cabanierii sã poatã ajunge în statiune. Vasilescu mai spune cã din data de 10 august a.c., va fi demarat proiectul care prevede modernizarea drumului iar lucrãrile finantate din bugetul judetean vor demara cât mai repede.

Modernizarea drumului spre Parâng, de la Caba Rusu în sus, ar putea aduce o crestere a fluxului de turisti, având în vedere cã, în prezent, accesul în statiune se face doar cu ajutorul instalatiilor de transport pe cablu ori cu masini 4X4. Pentru a putea fi implementat, studiul de fezabilitate a suferit unele modificãri fatã de faza initialã, astfel încât sã fie reduse costurile.

Maximilian Gânju