S e lucrează intens la execuția podului rutier din Petrila. Sunt primele forări și specialiștii au explicat cum va arăta construcția, dar și când va fi gata. Prima vizită pe șantier a fost efectuată la finele săptămânii și lucrările sunt în graficul stabilit.
Podul rutier se construiește peste Jiu, la intrarea în orașul Petrila, paralel cu cel feroviar. Sunt acum forați primii piloni în stâncă, iar constructorul a vorbit despre modul în care va arăta construcția, dar și ce probleme întâmpină acum. „Podul are două deschideri a 21 de metri. Este o structură statică cu grinzi și corzi aderente, lățimea carosabilului de 7,8 m, cu trotuare de un metru stânga – dreapta, iar fundațiile se forează pe piloți. Lucrarea este dificilă din punct de vedere a structurii geologice a fundalului pe care se foreză. Și acum, studiul geologic a fost făcut, dar în teren am găsit altă realitate. Am întâlnit rocă foarte dură, iar înaintarea forării e mai greoaie”, a spus Gelu Simina, constructorul Pro Activ SRL Călan.
Podul, însă, este unul de care era nevoie. Asta spun și atât cei de la primăria Petrila, cât și cei de la Consiliul Județean Hunedoara, care s-au asociat și au creat acest proiect, finanțat prin programul Anghel Saligny. „Se văd primii pași ai parteneriatului între CJH și Primăria orașului Petrila. Președintele Luarențiu Nistor și primarul Vasile Jurca au promis și primii pași se văd. CJH a făcut licitația, Consiliul Local a făcut proiectul și documentația și cert este că vom termina, cel mai probabil, înainte de termen. Va face acest pod legătura cu centura orașului și drumul județean”, a spus Costel Avram, administratorul public al județului Hunedoara.
„Am discutat, ni s-a promis și acum se construiește. Le mulțumesc celor din Consiliul Județean Hunedoara că au votat acest proiect. Podul este unul de interes și local și județean. Fcae legătura cu drumul de centură, va putea fi pe o axă turistică, iar primul obiectiv este Exploatarea Culturală Petrila. Tot aici e și Muzeul momârlanilor de la Jieț, care acum e în lucru. Mai departe, turiștii pot pleca de aici, pe Jieț, spre Transalpina”, a adăugat și Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Ideea în care a fost gândit acest pod vizează fluidizarea circulației, din direcția DN66. Noua arteră va asigura legătura cu DN7A, pe drumul de centură al orașului, prin incinta fostei mine Petrila și DJ 709H.
Pentru acest obiectiv de investiții s-a solicitat finanțare nerambursabilă prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, valoarea totală fiind de 7 milioane de lei.
Pe acest traseu, generat de podul de peste Jiu, se va asigura un acces mai facil viitorilor investitori în zona activelor fostei exploatări miniere din Petrila, dar vizează și ideea unui circuit cu stâne-muzeu și traseul spre Transalpina.
Diana Mitrache