24 de posturi vacante de la Primãria Petrosani vor fi desfiintate. În cursul zilei de joi, reprezentantii administratiei locale din Petrosani au primit avizul de desfiintare a posturilor vacante rãmase neocupate în baza vechii ordonante de Guvern care prevedea faptul cã la sapte oameni plecati se putea angaja unul.
Astfel, în urma deciziei 24 de posturi din cadrul administratiei vor fi desfiintate, însã acest lucru nu înseamnã cã se vor putea face si angajãri.
”Conform prevederilor Ordonantei de Urgentã 77/2013 am fost nevoiti sã reorganizãm aparatul de specialitate al primarului municipiului Petrosani si al serviciilor
publice subordonate Consiliului si domnului primar în sensul cã vom desfiinta 24 de posturi vacante. Sunt exceptate de la prevederile ordonantei Serviciul Public Local de Asistentã Socialã, Politia Localã si Serviciul Public pentru Evidenta Populatiei care include si compartimentul de stare civilã. În acest moment colega de la compartimentul Personal este la Bucuresti, mi-a comunicat cã am primit avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pe modificãrile fãcute asa cã zilele urmãtoare pânã la 1 august vom intra în Consiliul Local cu noua organigramã, cu noua structurã”, a declarat secretarul Primãriei Petrosani, Adrian Negoe.
Ordonanta de Urgentã care prevede reorganizarea sistemului de stat nu aduce lucruri bune. Angajãrile depind în mod direct de Guvern, care prin organismele specializate va aproba sau nu o posibilã angajare în sistemul public. Mai mult, prin ordonanta aprobatã în sedinta de Guvern din aceastã sãptãmânã au fost desfiintate posturi vacante care erau absolut necesare pentru buna functionare.
”Ne afecteazã pentru cã am fost nevoiti sã desfiintãm si douã posturi de consilier juridic, unul de la Serviciul de Executãri Silite de la Taxe si Impozite, unde am fi avut mare nevoie de un om pentru cã, în ceea ce priveste consilierea juridicã în acest moment se ocupã juristele de la biroul Juridic care au destule procese, de asemenea am fost nevoiti sã desfiintãm 10 posturi de muncitori de la SPADPP de care am fi avut nevoie la salubritate. Ne afecteazã, dar legea e lege, nu o comentãm, o aplicãm. Partea proastã este cã aceastã ordonantã chiar dacã instituie regula 1 la 1 putem ocupa postul, ocuparea practic se face tot dupã ce obtinem o aprobare de la Guvern prin Ministerul Dezvoltãrii. Va fi destul de greu sã ocupãm posturile. Poate ajunge la un birocrat care ajunge cã nu e nevoie de postul respectiv. Singurul care stie ce bani sunt si de ce are nevoie este primarul si asa ar fi trebuit sã rãmânã, primarul sã hotãrascã”, a mai spus sursa citatã. În ceea ce priveste posibilele angajãri acestea se vor putea realiza doar respectând anumiti pasi bine trasati prin ordonantã. ”Nu vom putea creea alte posturi si apoi sã le ocupãm. În momentul în care se va vacanta sau temporar se va vacanta atunci se va putea ocupa, însã tot dupã respectarea acestei proceduri de obtinere a aprobãrii care poate dura foarte mult sau poti sã nu primesti rãspuns”, a mai spus secretarul Primãriei Petrosani.
Aceastã ordonantã de urgentã va accentua deficitul de personal din cadrul administratiilor locale.
Monika BACIU