Reparatiile la infrastructura feroviarã ar putea dura si trei luni

Între o lunã si trei luni de zile ar putea rãmâne închisã circulatia feroviarã între Petrosani si Pui, din cauza marfarului care a deraiat la Merisor. Cel mai optimist termen la care ar putea fi reluatã circulatia pe un fir ar fi o lunã de zile.

Operatiunile de recuperare a vagoanelor prãbusite de pe viaduct sunt extrem de complexe si se deruleazã cu atentie sporitã. Surse din rândul specialistilor care intervin la locul accidentului feroviar, dupã ce au analizat situatia, cred cã refacerea infrastructurii avariate si redeschiderea circulatiei feroviare ar putea sã se facã în decurs de trei luni de zile. Dacã apar complicatii, circulatia ar putea rãmâne închisã si trei luni sau mai mult. ”Va trebui fãcutã o expertizã inclusiv la terasament, dar si la pod. Încã analizãm cum sã recuperãm locomotiva, iar în cazul ei operatiunile se anuntã extrem de dificile. Apoi va dura si pânã se fac reparatiile la linii, si cel mai optimist termen ar fi o lunã de zile. Dacã avem noroc si totul merge conform planului, peste o lunã de zile ar putea trece primul tren prin zonã”, spun sursele noastre. Conform CFR Cãlãtori, în perioada  11 – 19 aprilie, trenurile vor circula dupã un anumit program, iar circulatia feroviarã este închisã în zona statiilor Banita – Merisor. Totodatã, trenurile InterRegio de lung parcurs circulã pe o rutã alternativã prin Filiasi – Orsova- Caransebes.  În urma accidentului feroviar de sâmbãtã, de la Merisor-Bãnita, mecanicul si ajutorul de mecanic si-au pierdut viata pe loc. Pe  de altã parte, locomotiva marfarului deraiat ar fi trebuit scoasã din circulatie. Locomotiva trenului marfar care circula pe directia Petrosani – Simeria apartinea operatorului UNICOM Tranzit.

Maximilian Gânju