D upă ce în luna octombrie a anului trecut a fost semnat contractul pentru construcția lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, în acest moment firma constructoare mai are puțin și termină forajele geotehnice. Acest lucru în condițiile în care termenul pentru executarea forajelor era de patru luni.

Anunțul a fost făcut public de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de socializare.
”Forajele pentru Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunile E și D) se apropie de finalizare! Deși termenul contractual pentru execuția forajelor geotehnice este de 4 luni, acestea vor fi finalizate în mai puțin de 2 luni. Forajele pentru acest lot, pe care se vor construi cele două tuneluri deja faimoase (tunelurile pentru urși), au început în data de 5 martie 2023 și au ajuns deja la 95%. Pe cei aproximativ 10 km ai acestui lot toate cele 109 foraje necesare se vor finaliza săptămâna viitoare”, a anunțat Sorin Grindeanu Ministrul Transporturilor.
”Asocierea româno-bosniacă SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE – SA & PE CONSTRUCT –EURO-ASFALT a început geoforajele în data de 5 martie 2023 și urmează le finalizeze cu 2 luni mai devreme față de termenul acordat (4 luni). Pe lotul cu o lungime de aproximativ 10 km, trebuie realizate 109 foraje cu o lungime totală de 3.423 metri liniari.La ora actuală stadiul forajelor este de 95%. Au fost executate foraje pentru:terasamanete, structuri, tuneluri, cu adâncimi cuprinse între 6 și 65 de metri. Pentru colectarea celor mai relevante date din teren au fost folosite foreze și utilaje pentru transportul echipamentelor dotate cu șenile și utilaje grele pentru crearea drumurilor de acces și a platformelor de lucru. După finalizarea lucrărilor se va putea circula doar pe autostrada (#A1), de la Sibiu la Nădlac. A1 face parte din coridorul 4 paneuropean, care tranzitează teritoriul României de la est la vest, pe relația Constanța-Nădlac”, arată reprezentanții CNAIR.
Perioada de proiectare, în care trebuie executate inclusiv geoforaje, are alocate 11 luni, iar faza de execuție 34 de luni. Asocierea de constructori are la dispoziție 1,83 de miliarde de lei (fără TVA), fonduri din PNRR, pentru construcția acestei secțiuni. Cele mai
complicate lucrări pe acest lot vor fi cele pentru construcția tunelurilor din zona Margina-Holdea (cu o lungime totală de 2,13 km).
Monika BACIU