Trenurile ruleazã în anul 2019 mult mai încet fatã de cum o fãceau acum 30 de ani. Informatia vine chiar de la  oficialii Ministerului Transporturilor.  Un document al Ministerului Transporturilor vine doar sã confirme ceea ce se stia, si anume cã infrastructura  feroviarã este mult învechitã.
“În ceea ce priveste viteza de deplasare a trenurilor de cãlãtori pe relatia Deva Bucuresti: viteza comercialã a trenurilor de cãlãtori Interregio (IR), în primele luni ale anului 2019, pe relatia Bucuresti – Petrosani – Deva si retur a fost de 53 km/h, respectiv 54 km/h. Mentionãm cã legãtura directã pe aceastã distantã nu se realizeazã cu niciun tren Regio (R); în urmã cu 30 de ani (anul 1989), viteza comercialã a trenurilor de cãlãtori pe relatia Bucuresti – Petrosani – Deva si retur, era de 71 km/h, respectiv 68 km/h”, aratã Ministerul Transporturilor. Cei de la Ministerul Transporturilor vorbesc de întretinerea liniilor de cale feratã. Pe hârtie existã fonduri pentru reparatii si întretineri.
“În anul 2019, ca urmare a aprobãrii Legii Bugetului de Stat, CNCF CFR SA are repartizatã alocatie  pentru capitolul reparatii si întretinere curentã, precum si achizitia de materiale CF noi, dupã cum urmeazã: sinã de cale feratã pentru distantele Chiajna – Videle si Bumbesti – Livezeni, în valoare totalã de 4.400.000 lei cu TVA; lucrãri de reparatii  pentru ridicare restrictii de vitezã si întretinere curentã ce constau în înlocuire componente suprastructurã pe distantele: Bucuresti Nord – Videle, în valoare totalã estimatã de 1.400.000 lei cu TVA; Meri – Lainici, în  valoare totalã de 1.500.000 lei cu TVA; în statiile CF Craiova, Cotofeni si Cernele, în valoare totalã de 3.000.000 lei cu TVA;  Merisor – Crivadia, în valoare totalã de 2.500.000 lei cu TVA; Petrosani – Cãlan Bãi, în valoare totalã de 2.950.000 lei cu TVA”, mai aratã oficialii de la Ministerul Transporturilor.  Mai multe incidente feroviare au avut loc în ultima perioadã pe calea feratã. Sunt sute de poduri în tarã care stau sã se prãbuseascã, securitatea cãlãtorilor fiind astfel pusã în  pericol.
Cosmin BACIU