De câte ori nu am fi vrut să le spunem profesorilor noștri ce ne place și, mai ales, ce nu ne place la ei? Unde mai pui că a venit momentul ca elevii să îi și noteze, cu note de la 1 la 5, pe cei care le-au predat la ore! Totul a fost posibil grație unui proiect inițiat de cei din conducere școlii și elevii sunt absolut încântați de idee, în timp ce profesorii sunt gata să fie și mai buni.

Ministerul Educației a încurajat astfel de practici și profesorii de la Colegiul Economic Hermes din Petroșani l-au aplicat.
La finalul unui an de studiu, elevii pot să spună ce le-a plăcut, ce nu prea le-a plăcut și să le dea note profesorilor de la ore. Iar ei au fost foarte încântați.
„E o idee foarte bună, pentru că noi eram obișnuiți ca profesorii să ne dea note și așa putem și noi să intrăm în rolul lor. Putem să le apreciem calitatea de profesori. Există și profesori care nu ne plac și am scris, nu de rău, dar așa cum ni s-a părut că e bine. Și cred că e o idee bună”, a spus o elevă care tocmai a completat formularul, unul anonim, lucru ce i-a încurajat pe toți să fie sinceri.
„A fost foarte plăcut că am acordat note, ținând cont de activitatea de la ore. Nu le reproșez nimic profesorilor. Deși sunt și unii care nu mi-au plăcut. Unora le-am spus că ne ascultă prea mult la ore. Altora nu am avut ce să le reproșez. Mi s-a părut o idee bună, ca să le spunem ce avem de spus”, a spus o altă elevă a liceului.
„Mi s-a părut foarte interesant că, în sfârșit, am putut să ne spunem părerea, fără riscul ca cineva să ne ia la ochi la ore. Sunt și profesori care ne plac, alții care sunt mai stricți și le-am spus, în sfârșit, prima dată, după 9 ani de școală”, a conchis un alt elev.
Profesorii, însă, spun că tot acest feedback este destinat îmbunătățirii rezultatelor la clasă, că îi va ajuta să devină mai adaptați noilor cerințe, inclusiv celor ce țin de digitalizare. „Este vorba despre reacțiile elevilor la procesul de predare, învățare, evaluare și despre relația elev- profesor. Feedback-ul nu reprezintă judecăți de valoare, așa cum prevede metodologia și este specific activităților didactice, fiind utilizat ca instrument de bază, pentru a îmbunătăți actul educativ. Am descoperit această aplicație, gratuită și fiecare copil, având un dispozitiv electronic, poate să își exprime părerea despre actul educativ. Este vorba despre parteneriatul elev-școală în care părerea copiilor contează și trebuie să conteze”, a explicat Mihaela Ionițoaei, director adjunct Colegiul Hermes Petroșani, ideea în care le-a cerut copiilor să le dea note profesorilor.
Așa că, după ce vor fi gata toate formularele, profesorii nu au decât să vadă cam ce note le-au dat elevii, ce le cer, ce nu le place și, mai ales, să se adapteze cerințelor absolut justificate ale celor pe care îi învață.
Diana Mitrache