Departamentul pentru Turism se încurcã în documente. Acum douã luni de zile, reprezentantii Departamentului pentru Turism prin Autoritatea Nationalã pentru Turism au publicat o listã cu centrele de informare turisticã din tarã.

Atunci, la nivelul judetului Hunedoara nu figura nicio astfel de locatie, acum dupã douã luni pe aceleasi cãi de informare, la Petrosani functioneazã un centru de informare turisticã, lucru stiut, însã nerecunoscut de Departamentul pentru turism.

Este vorba mai exact de Compania de Turism Valea Jiului, companie care functioneazã pe baza unui parteneriat public – privat.

Centrul de informare turistica Valea Jiului este parte integrantã, dar distinctã a SC Compania de Turism Valea Jiului SRL. Acest centru a luat fiintã în anul 2002 si are ca obiect de activitate dezvoltarea turismului din Valea Jiului.

”Compania de Turism Valea Jiului este o asociatie public privat în care jumãtate sunt primãriile din Valea Jiului si jumãtate sunt persoanele fizice, unii îsi plãtesc cotizatia, altii nu o fac, dar în general o plãtesc. Pentru promovarea turismului din Valea Jiului toti suntem obligati sã facem acest lucru, prin diferite forme.

Noi, Compania de Turism Valea Jiului, am participat încã din 2002-2003 la toate târgurile si am fãcut DVD-uri, CD-ri, cu filmulete, pliante. A fost o perioadã în care Valea Jiului nu era prea bine privitã, dar eu insistând la agentiile de turism cu care lucrez, am ajuns ca Valea Jiului sã fie cunoscutã si ca o vale care are mai multe zone turistice cum ar fi Parâng, Straja, Retezat, Sureanu si vom avea locuri unde sã vinã turistii si sã se simtã bine”, a declarat Romeo Rosia, directorul Companiei de Turism Valea Jiului. Turismul poate fi 5-1promovat sub diferite forme, iar Romeo Rosia ne explicã cum se face acest lucru.

”Existã douã mari moduri de a lucra în turism. A-i atrage pe altii în zona noastrã, ori a-i trimite pe ai nostri în alte zone. Amândouã sunt bune. Faptul cã am turisti pe care îi trimit în diferite statiuni din tarã sau de peste hotare, îi face sã vadã si sã constientizeze cum se face turismul. Acesti oameni când se întorc înapoi au anumite pretentii iar aceste pretentii ale locuitorilor, care au fost, la rândul lor turisti, s-au ridicat. Cealaltã variantã este aceea de a veni turisti din alte pãrti în zonele noastre. Cine nu a lucrat în turism în anul 2000 si priveste acum în 2013, observã cã atât în Parâng, Straja, cât si în restul zonelor noastre nivelul de servicii pentru turisti a crescut enorm.

Este motivul pentru care incoming-ul si outgoing-ul este foarte important.

Referitor la conditiile de cazare, la cele de masã, acestea s-au ridicat foarte mult mai ales în Straja, în Parâng, cu mici probleme care sunt din lipsa banilor. Foarte bine, avem Compania de Turism Valea Jiului, avem centrul de informare turisticã, vara aceasta am avut foarte multi turisti din Franta, Italia, Germania care au trecut pe la noi, le-am dat hãrti, în limita posibilitãtilor, asta pentru cã aici avem o mare problemã pentru cã nu avem materiale, pliante sau hãrti”, a mai spus Romeo Rosia.

Turismul trebuie privit dintr-o perspectivã pozitivã, niciodatã negativ

”Nu sunt de acord în a privi negativ turismul. Eu trãiesc si voi trãi în continuare privind spre partea bunã. Trebuie sã mergem înainte si sã dezvoltãm în continuare Valea Jiului asa cum trebuie. Nu sã aruncãm cu noroi, nu sã ne luptãm unii cu altii. Noi suntem oamenii Vãii si trebuie sã ne dãm mâna”, a mai precizat sursa citatã.

Compania de Turism Valea Jiului, prin informatiile ce le detine si care sunt puse la dispozitia turistilor despre zonele turistice Parîng, Straja, Vîlcan, Retezat si Sureanu, despre posibilitãtile de cazare, masa cât si despre programele turistice, se adreseazã turistilor individuali cît si grupurilor organizate. Deasemenea se adreseazã agentiilor turistice, ce doresc mai multe informatii despre aceastã zonã, în vederea trimiterii de turisti.

Monika BACIU