Cristian Resmeritã, senator PSD, crede încã în turism ca alternativã la minerit. Desi proiectele de dezvoltare turisticã din Valea Jiului stagneazã, senatorul PSD încã sperã cã turismul poate salva Valea Jiului de la declinul economic cu care se confruntã în ultimii ani. Resmeritã vrea sã afle care este viziunea premierului Sorin Grindeanu în legãturã cu drumul spre Herculane.

“Pentru Valea Jiului o zonã monoindustrialã, care în ultimii ani a cunoscut un real regres economic datoritã restrângerii activitãtii de minerit începând cu anul 1997 si restructurãrilor masive de personal, turismul reprezintã o alternativã la minerit si singura modalitate de atragere a banilor din exterior în aceastã zonã. Din aceste considerente, în momentul de fatã Valea Jiului a cunoscut o dezvoltare din punct de vedere turistic, prin investitiile derulate în statiunile Straja din Lupeni, Parâng din Petrosani si Pasul Vâlcan din Vulcan, statiuni ce apartin judetului Hunedoara. Dar dezvoltarea turismului este strâns legatã de infrastructurã rutierã si mentionez faptul cã accesul în Valea Jiului din partea sudicã se poate face doar prin Defileul Jiului, drum aflat de mai multi ani în reabilitare, lucrãrile derulate dând nastere la un val de nemultumiri  pentru cei care tranziteazã zona si un eventual blocaj care ar apãrea aici va duce la închiderea Vãii Jiului”, aratã senatorul PSD, Cristian Resmeritã, în interpelarea adresatã premierului Sorin Grindeanu. Constructia DN 66A, soseaua ce leagã Câmpul lui Neag de Herculane a început în anul 1999. Asfaltul a ajuns pânã în zona denumitã Câmpusel, la km 47+700 si strãbate douã parcuri nationale.

“Mentionez cã finalizarea DN 66A ar avea efecte benefice asupra dezvoltãrii Vãii Jiului în mod deosebit pentru orasul Uricani, care dupã închiderea minei Uricani, minã închisã într-un program de închidere pânã în anul 2018 nu va mai avea niciun agent economic important, care sã asigure locuri de muncã pentru locuitorii din zonã si respectiv resurse economice. Constructia acestui drum reprezintã o poartã de access pre partea de vest a tãrii, care ar da posibilitatea atragerii investitorilor si dezvoltarea turismului, turistii vor fi impresionati de frumusetea acestor locuri. Având în vedere cele prezentate, vã rog domnule prim-ministru sã  îmi spune dacã aveti în vedere continuarea finantãrii investitiilor la DN 66A, pe tronsonul Câmpu lui Neag – Herculane în acest an si vã solicitã, sã luati toate mãsurile care se impun, ca acest drum sã fie finalizat în cel mai scurt timp, având în vedere cã aceastã nouã cale de acces ar asigura o deschidere a Vãii Jiului cãtre partea de vest a tãrii si ar avea o contributie determinantã la dezvoltarea economicã durabilã a zonei, grav afectatã de închiderea unitãtilor miniere”, mai aratã senatorul Cristian Resmeritã.  Lucrãri începute în 1999, neterminate nici în prezent. Asa se prezintã situatia drumului care ar trebui sã facã legãtura dintre Valea Jiului si Herculane. Aceasta a fost prima investitie majorã demaratã în Valea Jiului dupã anii comunismului si a rãmas la stadiul de incertitudine. Fie nu au existat fonduri, fie s-au opus ecologistii, iar drumul este tot nefãcut. De-a lungul timpului lucrãrile la acest tronson de drum au fost întrerupte de mai multe ori. Ultima oarã, fiind reluate în 2006 si sistate în 2008, iar în anul 2012 reprezentantii Greenpeace au cerut în instantã anularea avizului de mediu si oprirea definitivã a lucrãrilor, solicitând totodatã înfiintarea unei noi categorii de arie naturalã protejatã cu nivel de protectie strictã “peisaj forestier intact. DN 66A, cunoscut drept ‘Drumul lui Bãsescu’, care face legãtura între Bãile Herculane si localitatea Uricani,  are o istorie în spate. De aproape 20 de ani se încearcã realizarea legãturii între Valea Jiului si Herculane. În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor nationale. Pe vremea când Traian Bãsescu era ministrul Transporturilor au început lucrãrile. Au fost construiti circa 20 de kilometri, din Uricani pânã în Câmpusel.

Monika BACIU