Parenting si carierã au fost temele abordate în cadrul unui simpozion ce a avut loc la Universitatea din Petrosani, la finele sãptãmânii trecute. Toti participantii s-au ales cu certificate europene ce au girul mediului academic din Petrosani, dar si al Asociatiei europene de hipnozã. S-a vorbit despre familie, copii si modul în care relationeazã si trebuie sã relationeze, iar cei prezenti au plecat acasã cu o experientã ce sigur le va folosi în viitor.

La Universitatea de la Petrosani a avut loc un seminar ce s-a desfãsurat pe douã mari directii europene: parenting si carierã, iar la acesta au participat cadre didactice din zona noastrã, psihologi, pãrinti si consilieri scolari.

„Este o oportunitate pentru comunitatea din Valea Jiului si judetul Hunedoara, iar Universitatea din Petrosani este un actor – cheie în cadrul acestei conferinte, pe paliera educationalã si de carierã. Cred cã tematica generalã abordeazã probleme despre cum  putem sã devenim pãrinti mai buni, nu perfecti. Cum sã ne îmbunãtãtim relatiile dintre noi si partenerii nostri si relatiile cu copiii. Iar pe de altã parte, vorbim despre cum putem sã ne alegem o carierã de succes, în functie de  profilul nostru vocational”, a spus Felicia Andrioni, lector universitar la Universitatea din Petrosani. La acest seminar, specialistii au vorbit despre ce însemanã si cum trebuie sã fie un pãrinte, dar, mai ales, cum trebuie sã discute cu copiii lor, asa încât sã îi poatã influenta pozitiv.

„Împreunã cu Asociatia Europeanã de Hipnozã am încheiat acest parteneriat si la Universitatea din Petrosani si venim în sprijinul cetãtenilor de aici sã îi învãtãm arta de a fi pãrinte, pentru cã a fi pãrinte este o meserie, cea mai frumoasã si nu gãsim manuale cu sfaturi practice care sã se potriveascã tuturor familiilor. Sã învãtãm sã rãspundem nevoilor copilului nostru, sã ne pliem pe ceea ce au ei nevoie si sã le venim în sprijin ca sã le întelegem mai bine emotiile”, a adãugat si Alina Tritã, organizatoare a simpozionului.

Punctul forte al acestui seminar a fost, pentru fiecare dintre participanti, experienta pe care o va dobândi si ceea ce va reusi sã aplice dupã, mai ales cã s-a pus problema relationãrii cu copiii, care nu fac mereu lucruri bune.

„S-a discutat despre familie. S-a extins conceptul de la mamã, tatã, copii, la cea extinsã si mergem mult mai mult, întelegeând cã familia este întreaga comunitate. Vezi un copil care face ceva impropriu si dacã îl certi, nu obtii nimic. Dacã încerci sã comunici cu el, sã îl întrebi dacã e bucuros cu ce a fãcut, si dacã e mai apreciat asa, deja îl pui în dificultate si dacã nu îti rãspunde la întrebare, mintea lui pleacã spre analizã si se schimbã, pentru cã altfel ar trece ca trenul prin garã, prin aceastã experientã”, a sustinut Tudor Borza trainer al seminarului.

La acest curs au participat cadre didactice, psihologi, pãrinti si oameni interesati sã devinã mai pregãtiti pentru viata de familie, în general, ori pentru o carierã ce tine de domeniul educatiei.

Diana Mitrache