R egionala CFR Timișoara are în vedere realizarea unor lucrări de întreținere și reparații ale liniilor de cale ferată – Linia 116 fir I+II stația Bretea Streiului liniile II dir. Fir 1, III dir. Fir 2 km 21+920-23+250. Peste 8 milioane de lei este valoarea contractului de lucrări.

”Staţia Bretea Streiului are în component 3 linii, două linii directe (liniile II, III) şi o linie de primiri expedieri (Linia 1). Starea tehnică actuală a celor 3 linii este improprie circulaţiei în condiţii de siguranţă şi confort. Din cauza problemelor
existente, pe linia I directă se circulă cu restricţie de viteză de 70 km/h intre km 21+920-km 23+250, iar pe linia III directă se circulă cu restricţie de viteză de 30 km/h intre km 21+920-km 23+250. (…) Forţa de muncă insuficientă pentru asigurarea necesarului de lucrări anuale, instrucţionale, cât şi starea caii pe capetele staţiei Bretea Streiului, impune intervenţia cu firme autorizate şi
specializate pentru execuţia lucrărilor de înlocuire a aparatelor de cale cu aparate de cale montate pe traverse din beton cu realizarea stratului de repartiţie din balast atât pe zona aparatelor de cale cât şi pe lungimea panourilor de cf adiacente, lucrări de înlocuire traverse, înlocuire şină şi evacuări de pământuri. Pentru eliminarea problemelor cauzate de starea necorespunzătoare a prismei de piatră spartă cât şi de starea aparatelor de cale, în vederea ridicării restricţiilor de viteză de 30 km/h, respectiv de 70 km/h, se impune executa­rea lucrărilor de reparaţie a capetelor de staţie din Bretea Streiului, intre km 21+920-23+250”, arată documentul.
8.171.665 de lei este valoarea contractului, iar fondurile provin de la bugetul de stat. 120 de zile este durata contractului de lucrări. Ofertele se așteaptă până în data de 2 mai.
Potrivit documentației, toate traversele de lemn sunt defecte, iar acestea nu mai pot fi recondiționate sau reutilizate.
Monika BACIU