Traficul fie el rutier sau feroviar se desfãsoarã în judetul Hunedoara cu viteza unui melc. Autostrãzile nu sunt gata, iar pe calea feratã se circulã cu restrictii de vitezã. Oficialii Ministerului Transporturilor aratã cã pentru autostrada Lugoj – Deva lucrãrile sunt realizate în proportie de 60%.
“Lucrãri de infrastructurã rutierã: “contractul de proiectare si executie autostrada Lugoj – Deva lot 3, km 56+220 – km 77-361” – stadiul fizic al lucrãrilor la data de 21.06.2017 a fost de 78,58%, “contractul de proiectare si executie autostrada Lugoj – Deva lot 4, km 77+361 – km 99+500” – stadiul fizic al lucrãrilor la data de 21.06.2016 a fost de 54,23%”, aratã un document al Ministerului Transporturilor. Nici pe calea feratã lucrurile nu stau mai bine. acelasi document aratã cã trenurile vor circula pe ruta Brasov – Simeria cu 160 km/h dupã finalizarea lucrãrilor. “Lucrãri de infrastructurã feroviarã. Obiective de investitii în executie: reabilitarea liniei de CF Brasov – Simeria, parte componentã a coridorului IV Pan-European pentru circulatia trenurilor cu viteza de 160 km/h, tronsonul Simeria – Coslariu, lot Vintu de Jos – Simeria, valoarea contractului de lucrãri: 1.350.523.773,99 lei fãrã TVA; stadiul fizic al lucrãrilor – 71,81%, proiect fazat, finantare: fonduri FC si buget de stat din POST 2007-2013 si POIM 2014-2020. Modernizarea instalatiilor de centralizare electromecanicã pe sectia de circulatie Ilia – Lugoj (statiile Holdea, Dobra), valoarea contractului de lucrãri: 55.419.000 lei fãrã TVA; stadiul fizic al lucrãrilor – 87,08%, proiect fazat, finantare: fonduri FEDR si buget de stat din POST 2007-2013 si POIM 2014-2020”, aratã acelasi act. Ministerul Transporturilor mai are în plan si efectuarea unor alte lucrãri la podurile, podetele si tunelurile de cale feratã. “Lucrãri de reabilitare poduri, podete si tuneluri de cale feratã Sucursala Regionalã de Cãi Ferate Timisoara, valoarea contractului de lucrãri 19.502.173,82 lei fãrã TVA, proiect fazat, finantare: fonduri FEDR si buget de stat din POST 2007-2013 si POIM 2014-2020 cu urmãtoarele obiective de investitii: podet km 12+255, linia cf Ilia-Lugoj, între statiile Dobra si Holdea (lucrãri terminate) –în perioada de garantie, pod km 3+724, linia cf 216 Ilia – Lugoj, între statiile Ilia si Dobra, (lucrãri terminate) – în perioada de garantie, pod km 5+403, linia cf 216 Ilia-Lugoj, între între statiile Ilia si Dobra, (lucrãri terminate) – în perioada de garantie, pod km 72+569k, linia cf 116 Simeria – Livezeni directia II, între statiile Bãnita si Petrosani – stadiu de implementare 27%, pod km 36+673, linia cf 116 Simeria – Livezeni directia II, între statiile Subcetate si Bãiesti, stadiu de implementare 69%, reparatie capitalã linia CF 116 Filiasi – Simeria, interval Pui – Baru Mare fir II km 44+300 – 51+020, valoarea proiectului este de 27,31 mil lei cu TVA, finantarea este de la bugetul de stat, proiect tehnic executat. Proiectul prevede lucrãri de suprastructurã: înlocuire sinã, traverse, material mãrunt de cale; lucrãri de refacere a prismei cãii; lucrãri la instalatii SCB. Pentru achizitia contractelor de executie lucrãri a fost finalizatã licitatia electronicã. Au fost depuse contestatii la CNSC si se asteaptã decizia CNSC”, mai aratã documentul. Trenurile care vin de la Simeria la Petrosani parcurg distanta de 80 de km într-o orã si 40 de minute, ce putin.
Monika BACIU