Ministerul Turismului promoveazã brandul de turism al României pe Travel Channel. Desi în Valea Jiului sunt trei statiuni montane în plinã dezvoltare acestea nu sunt cuprinse în aceastã actiune de promovare a brandului turistic.
Redactorii cotidianului Cronica Vãii Jiului au solicitat reprezentantilor Ministerului Turismului care sunt obiectivele din Valea Jiului si din judetul Hunedoara ce vor fi promovate prin intermediul postului de televiziune international. Rãspunsul a fost unul evaziv si interpretarbil în aceeasi mãsurã.
”Conform Hotãrârii de Guvern 9/09.01.2013 privind organizarea si functionarea Autoritãtii Nationale pentru Turism, a documentelor strategice ale turismului românesc (Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007 – 2026, Programul de marketing 2011-2015), precum si a prevederilor programelor anual de marketing si promovare, institutia noastrã promoveazã în mod unitar întreg teritoriul national”, se aratã în rãspunsul remis de Ministerul Economiei cotidianului Cronica Vãii Jiului.
Astfel, unitar vor fi promovate toate destinatiile turistice din tarã, dar în mod deosebit în judetul Hunedoara va fi promovat Castelul Corvinilor.
„În ceea ce priveste includerea unor obiective turistice din judetul Hunedoara în campania de derulatã prin intermediul postului de televiziune Travel Channel, intentionãm sã promovãm în acest proiect muzeul Castelul Corvinilor din municipiul Hunedoara”, se mai aratã în acelasi rãspuns.
Pe site-ul Ministerului Economiei, la sectiunea Turism se specificã câteva dintre obiectivele ce vor fi promovate prin intermediul televiziunii internationale.
”În scopul promovãrii brandului de turism al României se achizitioneazã servicii de coproductie a douã serii de programe (2 episoade de 47 de minute, respectiv fillere de 3 minute si 1 minut) ce vor fi difuzate pe postul de televiziune Travel Channel pentru promovarea brandului de turism al României. In cadrul acestor programe/emisiuni vor fi realizate si 4 spoturi promotionale de câte 30 secunde fiecare, pentru promovarea celor 3 episoade Wild Carpathia”, se aratã pe site-ul Ministerului Economiei.
Astfel, desi în Valea Jiului se deruleazã lucrãri de modernizare si dezvoltare a domeniilor schiabile acestea nu sunt incluse în mod punctual în actiunile de promovare internationale a ministerului. În activitatea de promovarea emisiunile televizate cu specific de turism reprezintã unul dintre cele mai puternice instrumente prin intermediul cãrora mesajul de promovare ajunge la potentialii turisti. Impactul pe care astfel de emisiuni televizate îl au în rândul consumatorilor de produse si servicii turistice este unul deosebit de eficient, cunoscutã fiind influenta în continuã crestere pe care mass media vizualã o are în rândul publicului. Luând în considerare promovarea valorilor românesti în cadrul fondului cultural universal, apreciem cã este nevoie de promovarea brandului turistic national într-o manierã sustenabilã care sã ajute în mod definitoriu la evidentierea tuturor valorilor românesti, a produselor turistice cheie pe care România le are de oferit. Diversitatea perspectivelor din care poate fi abordatã tematic România turisticã se constituie într–o bazã generoasã de informare si în egalã mãsurã de provocare în registrul audiovizual în ceea ce priveste discernãmântul consumatorului de turism.
Monika BACIU