C FR Timișoara a scos la licitație
contractul de ”Reparatie linie CF-Eliminare punct periculos km 67+620-68+000-statia Banita, prin asigurarea colectarii si evacuarii apelor,
desfiintare podet km 67+820 si amenajare albie in zona afectata, linia 116 Simeria-Petrosani (proiectare si executie)”.
”Zona cuprinsă între km 67+620-68+000
constituie o zonă cu risc ridicat de producere a inundațiilor deoarece
sistemul de preluare și evacuare a apelor de suprafață existent la ora actual este deficitar în condițiile normale de precipitații și nefuncțional la ploi torențiale. În urma fenomenelor
meteorologice care au avut loc ăn perioada
13-14.06.2003 (ploaie torențială), debitul rîului Bănița a crescu foarte mult, viitura a antrenat cantități de aluviuni care au colmatat cele două deschideri ale podeului (…) din stația Bănița (…) Fenomenul s-a repetat în perioada 27-28.07.2004 și 6-7.08.2010. De fiecare dată debitul râului Bănița a crescut foarte mult, viiturile formate antrenând cantități mari de aluviuni ce s-au revărsat pe platforma stației Bănița și s-au deversat spre capătul Y prin tunelul Bănița (…). Situația tehnică actuală a terasamentului liniei de cale ferată impune
efectuarea de verificări și intervenții periodice la intervale relativ reduse, în vederea menținerii liniei ferate în parametrii
geometrici corespunzători pentru exploatarea în condiții de siguranță”, arată documentul CFR Timișoara.
7.193.871 de lei este valoarea contractului de lucrări. Investiția este realizată cu fonduri bugetare, iar ofertele se așteaptă până în data de 2 noiembrie. În cazul nerealizării investiției există pericolul inundării liniilor din stația Bănița în perioadele cu ploi torențiale sau la topirea bruscă a zăpezii.
Monika BACIU