Începe construcția tunelurilor pe autostrada Lugoj-Deva. Vor fi săpate după o metodă inovativă austriacă.
PORR și UMB, cele două companii de construcții responsabile de lucrările de pe Autostrăzile Sibiu-Pitești (Lotul 4) și A1 Lugoj-Deva, au decis să utilizeze metoda NATM (New Austrian Tunneling Method) în construirea tunelurilor, în locul forajului cu utilaje(cârtițe) TBM (Tunnel Boring Machine) utilizat în mod obișnuit pentru tunelurile feroviare.
Tunelul de pe Lotul 4, situat în zona Dealului Momaia între Curtea de Argeș și Tigveni, va avea o lungime de 1,35 km, în timp ce tunelul de pe lotul Holdea din zona Hunedoara – Coșevița – Margina, pe A1 Lugoj-Deva, va avea o lungime de 2,1 kilometri.
Lucrările cu metoda NATM încep cu execuția portalului, injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare și apoi excavare prin detonări. Apoi, se montează armătura și se căptușește tunelul.
Monika BACIU