P rima fază a proiectul gazoductului BRUA a fost încheiată, Transgaz anunțând și o economie de 20 de procente față de costul estimat pentru realizarea investiției.
”Proiectul BRUA faza 1 s-a încheiat la valoarea de 377,4 milioane euro (valoare calculată la cursul actual al EUR), respectiv cu o economie de 21% (101,1 milioane euro) faţă de valoarea scoasă la licitaţie de 478,5 milioane euro; raportată la media cursului EUR din perioada de realizare a proiectului, valoarea este de 387,8 milioane euro, ceea ce înseamnă o economie de aproximativ 19% (90,7 milioane euro)”, se precizează în comunicatul Trasngaz. Faza 1 a proiectului a constat în realizarea mai multor obiective, iar în județul Hunedoara a însemnat construcția magistralei de transport de la km 322,01 în zona localităţii Pui până la km 481,92 în judeţul Timiş.
Potrivit Transgaz, gazoductul BRUA faza 1 are în prezent întreaga capacitate de transport rezervată pe direcţia spre Ungaria, prin punctul de interconectare de la Csanadpalota (Ungaria) şi tranzitează gaze naturale care intră din Bulgaria în România, prin punctul de interconectare de la Kardam (BG)-Negru Vodă1 (RO).
Capacitatea transportată în prezent prin gazoductul BRUA – faza 1 este de 4,6 milioane mc pe zi, ceea ce înseamnă un volum anual de 1,68 miliarde metri cubi, respectiv un grad de încărcare a conductei de transport de 96%. Odată cu punerea în funcţiune a gazoductului BRUA, România se conectează la culoarele regionale de transport şi va putea să-şi asigure aprovizionarea cu gaze naturale din noi surse, ceea ce va satisface într-o măsură mai mare cererea existentă pe piaţa internă şi va conduce la un nivel mai ridicat de predictibilitate şi securitate energetică pentru consumatorul român, precizează sursa citată. În acelaşi timp, BRUA (conducta Bulgaria-România-Ungaria-Austria) Faza 1 înseamnă şi o cale de acces la pieţele europene pentru potențiala producţie de gaze naturale extrase de ţara noastră din Marea Neagră.