P andemia de coronavirus poartă vina pentru toate lucrurile negative care se întâmplă în jur. Chiar și deraierea trenurilor a avut loc din cauza pandemiei de coronavirus.

AGIFER a publicat raportul de investigare privind accidentul
feroviar produs la data de 11.06.2020, în jurul orei 16:40, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de circulaţie Simeria – Petroșani, între staţia CFR Baru Mare și halta de mişcare Crivadia, pe firul I de circulație, la km 54+370, în circulația trenului de marfă nr.30536 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Deutsche Bahn Cargo Romania SRL), prin deraierea celei de-a doua osii, în sensul de mers, a vagonului nr.21802475015-8, situat al 15-lea în compunerea trenului.
Mai mulți factori au contribuit la deraierea trenului.
”Existența în cale, la locul producerii accidentului feroviar, a unui grup de traverse de lemn normale necorespunzătoare (care nu au mai putut asigura prinderea corespunzătoare a șinelor situate la firul exterior, respectiv interior al curbei și menținerea ecartamentului căii în limitele toleranțelor admise în exploatare). Această deficiență a făcut ca, sub efectul dinamic determinat de circulația materialul rulant, ecartamentul căii să depășească limita maximă admisă în exploatare (1470 mm) și, în final, a condus la pierderea capacității de susținere și ghidare a șinei de la firul exterior al curbei determinând căderea între firele căii a roții din partea dreaptă a celei de a 2-a osii de la vagonul nr.21802475015-8”, este factorul cauzal.
Există însă și un factor contributiv, acesta fiind legat în mod direct de pandemia de coronavirus.
” Condițiile determinate la debutul pandemiei de Coronavirus și efectele psihosociale pe care aceasta a generat-o asupra resurselor umane proprii ale AI (administratorul infrastructurii feroviare publice – CNCF „CFR” SA – n.r.). Acestea au făcut ca activitățile de control și revizie a căii efectuate în perioada premergătoare producerii accidentului feroviar (care au presupus luarea tuturor măsurilor suplimentare specifice pandemiei) să se desfășoare în condiții atipice și să nu mai aibă eficacitatea scontată”, arată același document. La data de 11.06.2020, ora 15:50, trenul de marfă nr.30536, aparținând OTF DBCR, a fost expediat din stația CFR Călan Băi remorcat cu locomotiva LE-MA 012. Trenul avea în compunere 22 vagoane tip Hbbills, toate încărcate, având ca destinație stația CFR Petroșani. În jurul orei 15:50, între stația CFR Baru Mare și halta de mișcare Crivadia pe firul I de circulație, la km 54+370, s-a produs deraierea celei de a doua osii, în sensul de mers, de la vagonul nr.21802475015-8, situat al 15-lea în compunerea trenului, pe o zonă a căii situate în curbă (cu deviație stânga în sensul de mers). Osia a rulat în această stare până la km 54+560 (circa 190 m), loc în care s-a constatat escaladarea roții corespondente din partea stângă către exteriorul căii. Trenul de marfă nr.30536 a circulat în stare deraiată 210 m, fiind oprit ca urmare a măsurilor de frânare luate de către mecanicul de locomotivă. În urma producerii accidentului feroviar nu au fost înregistrate victime omenești sau persoane accidentate.
Monika BACIU