Turismul din Austria poate deveni un model de succes pentru cel din Parâng, dar numai dacã toti factorii responsabili de al noi vor întelege cã este nevoie de conlucrare.
Infrastructurã inclusiv în transportul pe cablu, pârtii bine amenajate si, neapãrat, conlucrarea factorilor responsabili. În linii mari, aceasta este reteta pentru un turism profitabil, care sã ducã al dezvoltarea Parângului. O retetã pe care primarul municipiului Petrosani, Tiberiu Iacob – Ridzi, a aflat-o în Austria, unde a fost invitat la un concurs mondial de schi, dar si pentru a vedea la fata locului cum se face turismul organizat, care sã aducã si profit. ”Scopul este comun. Acela de a atrage cât mai multi turisti, de a oferi servicii cât mai bune si cât mai prompte pentru a putea face fatã concurentei Eu sunt optimist, pentru cã lucrurile au început sã miste. Sigur, nu într-o perioadã foarte scurtã, dar eu cred cã putem sã învãtãm lucrurile acestea. (…) Calea cea mai bunã este cea a dialogului si trebuie sã întelegem cu totii cã nu existã o competitie directã si exclusivã între unul si altul. Adicã nu poate sã-i meargã unuia foarte bine si la restul foarte prost”, a declarat primarul Tiberiu Iacob – Ridzi.
Iar ac turismul sã se dezvolte si Parângul sã devinã cu adevãrat o alternativã cel putin la Valea Prahovei, trebuie eliminat si turismul la negru, care nu poate intra în discutie într-o economie realã de piatã.
Turismul la negru trebuie eliminat
Primarul recunoaste cã existã o problemã majorã cu acei cabanieri care fenteazã statul, dar spune cã pânã acum cea mai grea sanctiune aplicatã celor prinsi a fost fix un avertisment! „Noi am ridicat aceastã problemã, inclusiv cu clasificarea locatiilor. Au fost reprezentantii Ministerului Turismului si în 2011 si în 2012 la Petrosani. I-am chemat la discutii pe cei care au investitii în Parâng. Nu s-au aplicat amenzi, ci s-a dat o perioadã de timp în care ei sã poatã sã se clasifice. Nu noi dãm amenzile”, a mai spus edilul din Petrosani.
Toate aceste discutii vin dupã ce primarul a vãzut la fata locului, adicã în Austria, ce înseamnã cu adevãrat turism, o activitate care acolo a devenit de mult profitabilã. Practic, 25% din PIB-ul Austriei se realizeazã numai din industria sporturilor de iarnã! Iar asta înseamnã un management adevãrat în turism, idei si planuri de dezvoltare, aplicate unitar.
Carmen Cosman