În timp ce vagoanele cu cãrbune deraiazã, Compania Nationalã a Huilei plãteste sute de mii de lei pentru întretinerea liniilor ferate industriale. Chiar pe prima paginã a site-ului de la CNH se aflã postat un anunt prin care societatea cauta un operator care sã efectueze lucrãri de întretinere a liniilor ferate industriale. Este vorba de un contract de 255 de mii de lei, adicã 2,5 miliarde de lei vechi.
Prestarea serviciilor de intretinere si reparatii pe liniile cu ecartament normal 1435 mm din statiile CFU Coroesti, Petrila, Livezeni, Lupeni. Principalele servicii de întretinere si reparatii ale linieri ferate industriale constau în mai multe proceduri, conform documentelor de achizitie a acestor servicii. Astfel, urmau sã se execute lucrãri de tragere a liniilor la tipar, înlocuirea traverselor, sinelor si panourilor, înlocuirea materialului mãrunt de cale, refacerea cu piatrã spartã a prismei de balast si ciuruire. În luna mai a acestui an Compania a mai atribuit un contract unei societati din judetul Ilfov. Este vorba de ROMFER CONSTRUCT SA.
Aceste contracte au ca scop întretinerea si repararea cãilor ferate industriale ale Companiei Nationale a Huilei.
Vagoane rãsturnate la douã luni diferentã
Cel mai recent incindent de acest fel s-a petrecut în urmã cu douã zile pe linia feratã industrialã pe relatia E.M. Lupeni – Termocentrala Mintia in zona Vulcan, când au deraiat patru vagoane din partea finala a trenului de marfa din cauza infrastructurii degradata. O garniturã de 5 vagoane încãrcate cu huilã au deraiat în 4 septembrie si s-au rãsturnat la putin timp dupã ce a plecat de la minã. Cel putin 120 de tone de huilã s-au împrãstiat si activitatea de transport a fost paralizatã mai multe ore.
Linia industrialã este degradatã si incidentul care s-a produs la scurt timp de la iesirea de pe poarta mine Lonea a scos la ivealã încã o datã acest lucru si mai ales faptul cã sectorul care se ocupã cu acest lucru nu si-a fãcut datoria.
Monika BACIU