Un bãrbat din Vulcan, care s-a trezit cu conturile golite, încearcã de luni de zile sã-si recupereze banii furati din cont. Autoritatea Nationalã Pentru Protectia Consumatorilor a dat dreptate clientului si chiar a amendat banca unde au fost constituite depozitele bancare, respectiv BCR – Agentia Vulcan, dar nici acum bãrbatul nu si-a recuperat banii, desi, legal, sumele sunt asigurate.
Douã depozite bancare la termen ale unui bãrbat din Vulcan au fost lichidate, în mod fraudulos, cu complicitatea unui fost ofiter de credite de la Agentia Vulcan a BCR. Cel care ar fi clonat buletinul pãrtii vãtãmate – iar mai apoi l-ar fi transmis unor complici din Bucuresti care au scos banii din conturi – nu mai lucreazã acum în sistem, dar în ceea ce-l priveste pe clientul bãncii lucrurile s-au oprit deocamdatã aici, cel putin din punct de vedere financiar. Fapta s-a petrecut când pãgubitul, Daniel Moisa, împuternicit al mamei sale, era plecat din tarã. În data de 26 octombrie 2011, acesta a solicitat Agentiei BCR Vulcan starea financiarã pentru cele douã depozite bancare la termen si asa a aflat cu stupoare cã sumele au dispãrut din cont, desi nici titularul si nici împuternicitul nu au efectuat nicio operatiune de retragere sau de depunere în perioada 26.07 2011 – 26.10.2011. Frauda a fost imediat sesizatã si, mergând pe firul afacerii, s-a stabilit, fãrã echivoc, cã altcineva a scos banii din cont, beneficiind de complicitatea directã a unui angajat al BCR, care a înlesnit aceastã operatiune. Au urmat adrese dupã adrese si o lungã corespondentã cu oficialii unitãtii bancare, dar clientul pãgubit tot nu si-a primit banii înapoi. Asta în ciuda faptului cã sumele sunt, cel putin teoretic, asigurate. Daniel Moisa s-a adresat inclusiv oficialilor ANPC, care au stabilit cã aspectele sesizate sunt întemeiate, drept pentru care “banca a fost sanctionatã contraventional în conformitate cu prevederile Legii 363/ 2007 privind practicile comerciale incorecte”. De asemenea, potrivit adresei oficiale a ANPC din data de 3 august, ca mãsurã complementarã s-a emis o decizie prin care s-a dispus încetarea practicilor comerciale incorecte. ªi banca îi dã dreptate pãgubitului, si, potrivit unor informatii, cel care ar fi înlesnit sustragerea banilor din cont ar fost dat afarã, iar împotriva lui s-a formulat plângere penalã. Clientul a rãmas, însã, tot cu paguba, pentru cã banii nu si i-a recuperat nici acum, asta desi procedura unanim acceptatã de sistemul bancar românesc în cauze de acest fel este aceea de a restitui banii deponentilor, cu continuarea demersurilor unitãtii bancare fatã de persoana vinovatã de producerea fraudei. Comandantul Politiei Municipiului Vulcan, Toma Mihu, unde a fost instrumentat dosarul initial, a declarat cã dosarul a fost transmis la DIICOT Bucuresti. „Noi ne-am declinat competenta în acest caz cãtre DIICOT Bucuresti, pentru cã autorii ar fi fost din Bucuresti. În acest dosar era vorba despre douã depozite bancare, suma totalã fiind de aproximativ 460.000 de lei”, a declarat Toma Mihu.
Carmen Cosman