Peste 200 de elevi din ciclul primar, de la trei școli gimnaziale din Rețeaua EduGeoparc a Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului, administrat de Universitatea din București (UB), au participat la activități educaționale interactive.

Acestea au fost desfășurate de șapte studente de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul UB coordonate de dr. Loredana Pătrășcoiu.
Prin intermediul jocurilor educative, studentele au realizat o evaluare a nevoilor de învățare ale elevilor din Școlile Gimnaziale Sîntămăria-Orlea și Sălașu de Sus. Scopul activităților a fost de a sprijini cadrele didactice în identificarea celor mai potrivite metode de lucru. Totodată, evaluarea oferă părinților resurse utile pentru a-și ajuta copiii să înregistreze progrese în procesul de învățare.
La Școala Gimnazială „Aron Densușianu” din Hațeg, abordarea educațională a fost una inovatoare, centrată pe conceptul de rewilding. Prin joc, elevii au avut ocazia să exploreze natura în mod interactiv. Prin această experiență, au dobândit abilități practice și o mai bună înțelegere a lumii din jurul lor.
După activitățile desfășurate pe teren, studentele și-au exprimat disponibilitatea de a continua activitățile de sprijin alături de elevi în mediul online. Aceste inițiative fac parte din programul de Service Learning promovat de Universitatea din București, care încurajează aplicarea în practică a cunoștințelor teoretice dobândite de studenți.
Deplasarea și activitățile desfășurate au fost posibile cu sprijinul doamnei prof. univ. dr. Magdalena Iordache-Platis, prorector a Universității din București, coordonator al domeniului responsabilitate socială. Aceste rezultate vor contribui la activitățile de cercetare desfășurate de Universitatea din București, consolidând impactul educațional și științific al inițiativei. Totodată, ele vor fi diseminate la nivel internațional într-un cadru de colaborare transnațională, ca parte a proiectului Interreg Danube GeoTour Plus, în care Universitatea din București este partener.
Prin astfel de schimburi de experiență între actori din mediul universitar și cel preuniversitar, Geoparcul Internațional UNESCO Țara Hațegului, împreună cu Universitatea din București, își urmează menirea de a contribui la parteneriate educaționale inovatoare pentru comunitățile locale, oferind soluții sustenabile pentru progresul în educație.
Adina POPA