Lucrarile la Drumul National 66 A Campu lui Neag-Herculane, ar urma sa fie reluate abia din 2013. Primarul din Uricani spune ca reluarea lucrului ar fi o gura de oxigen pentru localnici. Construirea ultimului tronson care face legatura dintre localitatea Uricani si Herculane din DN 66A este important pentru turismul Vaii Jiului, iar soseaua ar urma sa acopere drumul forestier care taie Parcul National Retezat.
Desi lucrarile sunt de mult iesite din grafic, edilii din Uricani care vad o oportunitate de dezvoltare a localitatii prin construirea drumului, spun ca daca ar fi alocate fonduri, DN 66A ar fi gata. „Am sperante foarte mari ca drumul va primi finantare, dar dupa alegerile din toamna cand guvernul va fi consolidat. Conducerea pedelista ne-a mintit in fata ca a prins bani pentru lucrari si n-a prevazut nici macar un leu pentru 2012. In ultimii cinci ani au dat sume mici, pentru o balustrada etc., nimic pentru continuarea lucrarilor.
Am aflat cand l-am intrebat pe noul secretar de stat. Facem demersuri si speram ca in bugetul pe anul 2013 sa fie prinsa finantarea. Pe zona noastra mai sunt de facut vreo 22 de kilometri si restul pe partea de Herculane trebuie facuta reabilitare si extindere”, a declarat, Danut Buhaescu, primarul localitatii Uricani.B ani putini, termene amanate Ultimul tronson din DN 66A, pana acum, a primit doar promisiuni de finantare. Din punct de vedere turistic, ultimul tronson din DN 66A, care va lega Uricaniul de Herculane, este cel mai spectaculos, insa aceasta ruta este contestata de asociatiile de mediu. Ecologistii spun ca va fi afectat ecosistemul, iar lucrarile ar trebui oprite definitiv. Lucrarile la drumul Campu lui Neag- Herculane, mai cunoscut sub denumirea “Drumul lui Basescu” pentru ca au demarat pe vremea cand seful statului era ministru al Transporturilor, au fost sistate din lipsa finantarii. „ Reluarea lucrarilor inseamna pentru noi o gura de oxigen.
Aproximativ 200 de oameni ar avea de lucru pentru ca somajul in localitatea Uricani atinge 70 la suta, statistica reala nu cea oficiala. Acesti oameni ar avea un venit, nu ar mai trebui sa lucreze cu ziua pe la momarlani sau sa ajunga sa primeasca ajutor social. Un ajutor care nu le ajunge nici pentru masa zilnica”, mai spune Buhaescu. Lucrarile pentru drumul care are o lungime de 110 kilometri trebuiau sa fie gata in 2010.
Maximilian Ganju