A rtera realizată de Societatea de Închideri de Mine pe raza orașului Petrila, după ce a fost închisă mina, iese din garanție. Și asta, după ce a fost refăcută de nenumărate ori, din cauza terasamentului care a creat probleme. De acum, nu va mai fi sarcina celor de la închideri de mine să refacă strada.
Artera de centură a fost construită în scopul în care, după închiderea minei, pe aici să treacă
utilajele care ar fi demolat clădirile. Dar cum asta nu s-a întâmplat, artera a rămas să fie folosită ca centura orașului. Din această lună, însă, odată cu închiderea definitivă a SNIM, șoseaua iese și din garanție. „Drumul de la Petrila, în luna ianuarie se pregătește de cepeția finală și iese din garanție. Este refăcut, iar noi trebuie doar să ne facem demersurile pentru întrunirea comisiei cu delegat din minister, pentru semnarea recepției de final. Asta se va întâmpla în cursul lunii ianuarie și încercăm să facem asta cât e și vremea bună, ca să nu avem
probleme cu zăpada”, a spus Daniel Călin Sîrb, directorul SNIMVJ.
Lucrările de asfaltare au început în luna septembrie 2018, iar potrivit celor de la Societatea Națională de Închideri de Mine Valea Jiului, valoarea lor era de 1,9 milioane de lei. De atunci, șoseaua a mai fost reabilitată de cel puțin două ori, din cauza
terasamentului care se drgradează rapid, acolo fiind dese infiltrații.
Dar șoseaua va intra, atunci când va fi gata proiectul, într-ubn circuit ce cuprinde stâne, fosta mină, care va deveni un centru cultural și defileul Jiețului, până la Transalpina.
Diana Mitrache