Ultimele portiuni de asfalt din Defileul Jiului se toarnã dupã o retetã în premierã, în România. Vorbim despre tehnici noi, ce presupun folosirea unor plase de sârmã, ca insertii, pentru cã drumarii stiu cã zona de la intrarea dinspre Petrosani, în defileu, s-a degradat cel mai mult. Tot specialistii spun cã materialul este de import si nu presupune costuri suplimentare pentru aceastã portiune din drum.
„Din zona râului Polatiste, pânã spre Petrosani, stim cu totii cã drumul a avut o altã configuratie si dalele de beton s-au degradat. A fost nevoie sã se intervinã. Putem spune cã avem ca o noutate în România cã se toarnã asfalt acum si rezistenta drumului este crescutã foarte mult prin montarea unor plase speciale. Este adevãrat cã sunt de provenientã strãinã, dar cei care monteazã aceastã plasã si supravegheazã montarea sunt ingineri români de la CNADR Craiova si Târgu Jiu. Interesul nostru este sã fie calitatea cât mai bunã a drumului. Nu s-a depãsit valoarea contractului si nu s-au alocat alti bani”, a precizat Ion Tudor, sef al CNADR Gorj, responsabil cu lucrãrile din Defileul Jiului.
Contractul de reabilitare a DN 66 Bumbesti-Jiu – Petrosani a fost semnat între CNADNR si asocierea de firme Copisa Constructora Pirenaica (Spania) – Chiruli Andrea Impresa Individuale (Italia) – Coremi Inter (România) si valoarea lucrãrilor de modernizare este de 150 de milioane de lei. Bugetul total este de 185 de milioane de lei, iar pe viitor mai sunt de executat doar lucrãrile din zona Mãnãstirii Lainici, dar asta în 2018.
Diana Mitrache