Potrivit Ministerului Educației, 90% din unitățile de învățământ de la nivel național necesită renovare. În acest sens a fost publicat Ghidul solicitantului pentru dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar.

În 2021, potrivit Institutului Național de Statistică, erau 3.885 de școli din învățământul primar și gimnazial de stat (inclusiv învăță­mântul special). Tot atunci erau și 5.010 de alte structuri din învăță­mântul primar și gimnazial de stat.
„Din totalul școlilor din mediul urban, 14,5% dispun de o capacitate insuficientă în comparație cu 8,8% dintre școlile din mediul rural”, potrivit sursei citate.
Sunt situații în care școlile au fost nevoie să renunțe la sălile de informatică sau biblioteci: „În unele cazuri, pentru a asigura școlarizarea tuturor copiilor din circumscripția școlară, școlile au fost obligate să renunțe la laboratoare, săli de informatică, săli de bibliotecă sau spații în care se desfășurau activități extrașcolare, ceea ce conduce în mod natural la scăderea calității educației oferite.”
Ministerul informează că peste 90% din școli necesită lucrări de renovare.
„Infrastructura precară și dotările inadecvate reprezintă un prim factor în perpetuarea inechității, reducerea atractivității școlilor rurale pentru cadrele didactice bine pregătite și a reputației unităților de învățământ în cadrul comunităților. Actul educațional se desfășoară în unități din învățământul primar și
gimnazial dintre care peste 90% necesită reabilitare, mai mult de 70% fiind localizate în mediul rural”, arată documentul.
Monika BACIU